Jag kör som bekant 3G hemma för jag inte får internet på annat sätt. Idag kör jag via telenor och betalar 500kr+ moms. Företaget 3 har nu lanserat motsvarande fast 3,4 mb och för 199 kr 3,4 MBit/s finns inte. En liten fråga off topic: om man bor i Stockholm och inte kan få Internet på annat sätt än 3G, var bor man då? Man bor i skogen, först åker du rakt ut i bushen, sen svänger du vänster in på vägen gud glömde och efer en stund höger på vägen gud aldrig visste att den fanns. Men det ligger 5 minuter från huddinge centrum :P Patrik din lustigkurre :) Men ja, han har rätt. Det är 2 km från närmsta bredbands-område, och 14 min från t-centralen med bil eller 2 minuter från Älvsjömässan med bil - men området ligger som stadsplanerat här också så om kanske 2-3 år så har även vi bredband. Då blir det den senaste tekniken, hehe... Måste bara få berätta om min anslutning... inte för att det har med trådlöst att göra men iaf... Jag ringde en tjejkompis som bor i utkanten av upptagningsnätet i Stockholm, hon beställde direkt med tanke på att tidigare abonnemang inte hade fri trafik. I går berättade hon att hon kom upp i 1,3 mbit vilket är 4 gånger snabbare än någonsin tidigare - lycka :)3G inom stockholm
Erbjudandet gäller månaden ut så om ni har behovet, missa inte detta. Jag beställde på en gång när jag såg artikeln på aftonbladet idag.
http://www.e24.se/dynamiskt/it_telekom/did_14610423.aspSv: 3G inom stockholm
På 3:s sida så står det att 3,6 MBit/s kostar 499 kr fram till 31/1, sen 699.
199 gäller 0,384 KBit/s.
Edit: Nu har det sänkt priset på siten.Sv: 3G inom stockholm
Sv:3G inom stockholm
Sv: 3G inom stockholm
Rörande HDSPA som Chatis säger stöds bara i storstäderna sthlm, malmö och gbg. Säljaren sa idag att inom 2 år kommer dom kunna pressa upp det till 14mbit, och tydligen kör dom det redan i kina sen flera år tillbaks.
Även denna har obegränsad trafik om någon undrade.. och ja, de har sänkt priset så jag betalar 299/ månad i ett år, sen går den upp till 399 - uppstart 1100 kr och 900 om man ville binda på 1 år. Jag ville INTE binda - man vet aldrig vad som händer och sker.. Idag är "obundet" något värdefullt :)
TjingelingSv:3G inom stockholm
Jag bor i en by ca 8 km från Jokkmokks samhälle och byn har lite drygt 100 invånare... och jag har 20MBit fiber in i kåken... 300:-/månad...
Vem vill bo i 08-området? ;)Sv: 3G inom stockholm
Mitt paket har tyvärr inte kommit än, men det hoppas jag det gör snart med. Dock inträffar en rolig sak. Routern de rekommenderar klarar bara 1.8mbit, så även om man kommer upp i 3.6 (teoretiskt) så stödjer inte routern det :)
Hittade ett företag i slakthusområdet som hade roters som fixade detta - men prislappen på en sådan låg på 8000 kr, så det får till att bli någon annan lösning där. Får återkomma hur jag gör :)