Lite då och då så ploppar det upp en ballong vid klockan som berättar att jag är ansluten till min trådlösa router. Mottagningen är "Utmärkt" och jag märker aldrig att uppkopplingen någonsin skulle ha försvunnit. Har haft samma "problem"... vet dock ej vad det beror på. Det beror oftas på en taskig router. D-link har ofta detta problem. Stefan: BBB grejen och alla D-linkar är lite problematiska. Oavsett pris! <b>Plockar det där bort alla ballonger för alla ikoner vid klockan?</b> 1. Vänsterklicka på Trådlösa nätverkskortet ikonen i aktivitetsfältetAnsluten till trådlöst nätverk
Varför visas meddelandet och hur kan jag få bort det?
ThomasSv: Ansluten till trådlöst nätverk
<info>
* Start -> Run... -> gpedit.msc
* Gå till User Configuration -> Administrative Templates -> Start Menu & Taskbar
* Dubbelklicka på Remove Balloon Tips on Start Menu Items
* Välj Enabled
* Klicka på OK
* Stäng fönstret
* Klart
</info>
...har engelsk version av XP... men du kan säkert lista ut vad det heter på svensk XP...;)Sv:Ansluten till trådlöst nätverk
Sv:Ansluten till trådlöst nätverk
Plockar det där bort alla ballonger för alla ikoner vid klockan?
Magnus:
Just nu använder jag det trådlösa ADSL-modemet som jag fick från Bredbandsbolaget. Om jag inte minns fel så tror jag att det även hände med min trådlösa DLink-router som jag använda mig av förut.
Kommer inte ihåg vilken modell det är, men den kostade runt 1200:- så det är i alla fall inte en av dom billigaste routrarna... men kanske inte väldigt dyr heller...
ThomasSv: Ansluten till trådlöst nätverk
Sv: Ansluten till trådlöst nätverk
Jepp... tror inte att det går att bara plocka bort "nätverksbubblan"... :(Sv:Ansluten till trådlöst nätverk
Du får upp en dialog med statestik och två flikar
2. Välj egenskaper knappen nedre delen till vänster under första fliken.
3. Kryssa ur nedersta checkboxen i nätverkskortets egenskaps fönster.
Har Eng. Windows XP. Så jag är inte säker på vad det heter men det funkar i alla fall för mig.
Kan även göra det för vanliga nätverks kort. Så du slipper meddelande när du kopplar in och ut nätverkssladden.