Hur bra är draft N-nätverk? Är det nått man kan använda sig av eller bör man vänta? Jag köpte en Apple Airport Extreme basstation i måndags och uppgraderade nyss till 100mbps hem. Det låter väldigt bra. Jag ska ha det hemma i lägenheten så vi pratar ganska korta avstånd och max 1 vägg mellan. Jag hade en belkin pre-n router. Den hade fått bäst i test, så därför var den mitt val. Den fungerade bra ett tag, men sedan blev det struligare och struligare och jag bytte bort skräpet mot Dlink DGL 4300. Kompabilitet mellan olika Draft N var då mycket dålig, kanske bättre nu? Om man anslöt b/g grejer till draft n så var det vanligt att draft n grejerna blev lika långsamma som g. Gällde inte bara belkin, men kan ha blivit bättre nu. Är det vanligt att man inte kan blanda olika standarder i samma nätverk utan problem?Draft N
ThomasSv:Draft N
Apple's nya Airport Extreme är just en n-draft router och jag fick mellan 8-9 megabytes/s i en ren filkopiering från lokal maskin över Airporten. Inte dumt alls :) Jag satt dock ung 4m ifrån med en tunn gipsvägg mellan.
Från sunet och från apple.com har jag fått max på 3-4 megabytes/sek. Inte fel heller :)Sv: Draft N
Hur är kompabiliteten mellan olika märken av draft n-produkter? Jag har draft n-nätverkskort i min Acer TM 6292 så vad jag nu köper till nätverket måste fungera med den. Router och övriga nätverkskort kan jag anpassa efter Acer:n.
Sen har jag diverse b/g-saker, men det ska väl gå bra så länge routern har stöd för b/g/draft n?
ThomasSv:Draft N
Sv: Draft N
Thomas