Her ett klientprogram som skickar upp en textfil till en FTP Server. "FileZilla" Kör klientprogrammet med aktiv eller passiv anslutning? Jag vet inte hur man ställer in aktiv eller passiv i mitt program. Jag använder Inet control. Ja port 21 ska vara öppen. Du kan testa att använda flera klienter än filezilla, ex. flashfxp (dock inte gratis men det finns trial), fungerar det med någon av de så vet du att filezilla inte fungerar som det borde. tack! <b>Jag vet inte hur man ställer in aktiv eller passiv i mitt program.</b>FTP Server, klient problem på nätverk?
Det fungerar utmärkt från två olika nät ut till Internet men på en kunds när fungerar det inte?
Kan det vara någon port som skall öppnas?
På servern ser man att klientprogrammet loggar in ok och börjar skicka fil men sen hänger sig klientprogrammet utan felmeddelande, servern säger att filen är sparad men den finns inte?
Men bara på kundens dator och nätverk.
Servern är en hyrd publik server.
Tacksam för tipps!Sv: FTP Server, klient problem på nätverk?
Kan kunden ligga bakom någon brandvägg eller packet shaper som på något sätt begränsar trafiken utåt?Sv:FTP Server, klient problem på nätverk?
Om man kopplar upp sig mot port 21 är det endast den som skall vara öppnad i brandväggen?Sv: FTP Server, klient problem på nätverk?
Arkiv -> platshanteraren, välj lägga till ny användare. Skriv in uppgifterna. gå till fliken 'överföringinställningar' där kan du välja Standard, Aktiv eller passiv.
Eftersom du säger att den börjar skicka men inte avslutar så skulle jag gissa på att det är brandväggen som har nåt fel. Nu är det här iofs ett företag (?) så de har nog en bra brandvägg, men jag vet att alla små hemmaroutrar folk har idag ofta har problem med ftpöverföringar.
Googla på 'ftp brandväggensmodel'
Good luck!Sv:FTP Server, klient problem på nätverk?
Testa flashfxp Rasmus och då fungerade det, så det är passive mode som gäller
Så jag behöver sätta mitt klientprogram till passive överföring eller en annan server.
Jag behöver få mitt program att köra passivt mode Inet control VB6?Sv: FTP Server, klient problem på nätverk?
Du lägger flaggan i anropet till InternetConnect (http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa384363.aspx)
<info>
INTERNET_FLAG_PASSIVE
0x08000000
Uses passive FTP semantics. Only InternetConnect and InternetOpenUrl use this flag. InternetConnect uses this flag for FTP requests, and InternetOpenUrl uses this flag for FTP files and directories.
</info>