Om man har en switch som bara klarar av 100 men har ett Gigakort i datorn <b>Känns lite segt än det gör på min gamla dator så man kanske skulle ställa in 100 full duplex istället?</b> Hm.. Autoneg ska inte göra någon skillnad, dock.. Om man kör utan autoneg så ska fallback vara 10 mbit. Alltså, om autoneg misslyckas så ska 10 mbit halvduplex användas, och den misslyckas från switchen sett om den andra ändan inte kör det. (Sedan skulle man kunna tänka sig att det finns specialare som lyckats ändå, men, men..) Autonegotiation kan göra skillnad. Tro mig, jag vet.Giga nätverkskort fråga
Kan de uppstå något slags problem att den liksom känns segare än det gör när man kör med ett 100 nätverkskort i datorn??
Känns lite segt än det gör på min gamla dator så man kanske skulle ställa in 100 full duplex istället?Sv: Giga nätverkskort fråga
Jepp... det är ingen dum idé... har du nic:en på autonegotiation så tar det ett litet tag innan nic:en och switchen har förhandlat klart om hastigheten.Sv: Giga nätverkskort fråga
Sv:Giga nätverkskort fråga
För den som är intresserad, här är en artikel som beskriver problemet: http://www.bmighty.com/network/showArticle.jhtml;jsessionid=WR0TXAHUX45WWQSNDLRSKHSCJUNN2JVN?articleID=204702486&pgno=1