Har märkt något småkonstigt med min internet med min nya dator. dns-problem tror jag. btw, det är inte så att du har hubbat nätverk istället för switchat, och mycket trafik på nätverket? kanske DNS problem men verkar inte ha problem med mina andra maskiner. Kan man köra andras ISP DNS serverar?` Jag får oxså samma problem ibland och jag har Telia. Jag har inte telia och jag har testat följande Jag har samma problem, har dock inte orkat bry mig desto mer över det eftersom det enbart är på expressens hemsida. Kanske fler som har fel med just deras sida. Hm.. Skulle det kunna vara något skrot med arptabellen? Eller har du någon mystisk brandvägg installerad? Kör med en brandvägg jag har använt tidigare utan några problemsmåkonstigt problem med mitt internet
Man måste liksom ofta "pusha" på för att komma vidare. dvs att jag får trycka mer än en gång på länkar annars står den bara och matar och matar.
Har ett inbyggt i moderkortet och ställt in den på 100 Full duplex men fortfarande samma problem?
Om jag kör FTP via mina maskiner så är det inget problem men ska jag surfa (har testat både FF och IE) så är det extremt jobbigt och stora problem.Sv: småkonstigt problem med mitt internet
Testa att byta dns-servrar till t.ex. opendns eller något. kolla så att inte saker gör timeout för dns. (att det fungerar på andra försöket skulle kunna förklaras med att första försöket ger timeout, men resultatet hinner cachas någonstans så att andra försöket lyckas)Sv:småkonstigt problem med mitt internet
Har bara bytt dator liksom, inte rört routern.
Misstänker något skumt eller glapp med mitt inbyggda nätverkskort.
I värsta fall så får jag bara trycka in ett nätverskkort i den.Sv:småkonstigt problem med mitt internet
Typ Telia?
Fast jag misstänker nog mitt inbyggda nätverkskort är boven.Sv: småkonstigt problem med mitt internet
Det försvinner efter ett tag, sedan kan det gå flera månader
innan det strular igen, men å andra sidan kan det bli dagen efter igen oxså. :-(Sv:småkonstigt problem med mitt internet
Ny kabel
Ett annat nätverkskort
Uppdaterat routern
Kört med direkt kabel utan router
Men med samma resultat
Tror inte det är DNS för den har svårt även med IP nummer??
AAAAHHHHHHHHHHHHHHHH
Vad tusan kan det vara.Sv: småkonstigt problem med mitt internet
Sv: småkonstigt problem med mitt internet
Sv:småkonstigt problem med mitt internet
Testade köra en Liveskiva med Linux och det var inga problem att surfa runt.
Det enda extra jag gjorde var att jag installerade en patch från Microsoft för att den sägs skulle snabba upp Core processor men eftersom det inte gick mycket snabbare så tog jag bort den.
Kan ju teste en stund annars att köra utan brandväggen för att se.