Hej! Inget jag testat själv, men det borde gå att sätta upp ett "AdHoc" nätverk mellan datorerna och sedan använda "internet delning" (internet connection wizard hette den väl på engelska tidigare, vad det heter nu för tiden vet jag inte). Menar du att jag skall "Brygga anslutninge"? Verkar inte fungera Jag får ju faktiskt säga att det hade varit mer synd om _du_ hade haft längre naglar... ;-) Här är en länk med steg för steg instruktioner hur man kopplar ihop 2 wlan noder utan router eller accesspunkt. jamus.dannz.net.nz/technology/adhoc.htmGår det att ansluta en trådlös dator till en annan utan roter?
Jag har precis flyttat och har inte fått in internet i min nya lägenhet, därför har det uppstått en liten dispyt mellan mig och min sambo. Därför att jag har ett mobilt bredband.
Kan jag ansluta min sambos dator till min, med hjälp av våra trådlösa nätverkskort, och sen givetvis vidare till mitt trådlösa modem?
Snälla jag behöver hjälp!
Mvh FreddeSv: Går det att ansluta en trådlös dator till en annan utan roter?
/JohanSv:Går det att ansluta en trådlös dator till en annan utan roter?
Jag hittar ingen wizard för att sätta upp nätveret, som i xp.
Ja ja, får väl låss om nätverket, synd att sambon har längre naglar
Mvh FredrikSv: Går det att ansluta en trådlös dator till en annan utan roter?
Sv:Går det att ansluta en trådlös dator till en annan utan roter?
Sedan gäller det ju också att få den dator som inte har internetanslutning att ansluta via ad-hoc kopplingen. Då kanske den här artikeln är bättre: www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/expert/bowman_02april08.mspx
Lycka till / Ruben