Är det möjligt att skicka filer mellan två Windows Mobile-enheter via WLAN utan att gå via en router eller liknande? Dvs direkt mellan mobilerna. Bluetooth är inget alternativ eftersom det går för långsamt. Borde inte vara några problem om du gör en ad-hoc anslutning mellan de båda enheterna, vi utnyttjar något liknande på jobbet när vi distribuerar nya programuppdateringar. Jag testade med ad hoc men jag vet ärligt talat inte vad det är jag ska göra. Räcker det att skapa en varsin ad hoc-anslutning med samma namn och kryptering?Skicka filer via WLAN
Båda mobilerna använder Windows Mobile 6 Pro.
/ThomasSv: Skicka filer via WLAN
Sv:Skicka filer via WLAN
Söker man efter guider så verkar alla bara gälla ad hoc mellan mobil och dator, inte mellan mobil och mobil.
Hur som helst, under testet skapade jag en ad hoc-anslutning i båda mobilerna, samma namn ingen kryptering. Mobilerna anslöt till nätverket, men sen tog det stopp. Hur ser man vilka andra enheter som är anslutna? Och hur skickar man filer? Klickar man på en fil i filutforskaren och väljer att överföra den trådlöst så verkar det som att den bara vill skicka via bluetooth.
/Thomas