Om jag har två Router, hur kommer jag åt en dator i den ena routern från den andra? Hur är det kopplat? Vad är det för routrar? Har de VPN? Vad vill du komma åt på datorn? Är det mer än en dator du vill komma åt? Hej! Det bör gå fint som du har kopplat nu, men du måste ansluta med laptopens ip-adress, det går inte med datornamn. Däremot fungerar det inte tvärt om (komma åt de andra tre datorerna från laptopen). Måste jag använda ett FTP program eller går det att använda utforskaren för att komma åt filer? Du ska kunna använda windows fildelning. Kolla att du inte har brandvägg aktiverat på laptopen bara. Her inte hunnit kolla än. Men vill tacka för hjälpen!Om jag har två Router, hur kommer jag åt en dator i den ena routern från den and
Mvh FredrikSv: Om jag har två Router, hur kommer jag åt en dator i den ena routern från den
/JohanSv:Om jag har två Router, hur kommer jag åt en dator i den ena routern från den
Jag har 1 router som jag har huvuddelen av mina datorer kopplade till, den är sedan kopplad till den andra routern via wan porten. Till den senare routern är det en dator kopplad till och det är den datorn jag vill ha tillgång till från övriga tre (som är kopplade till router nr 1).
Det är en hårddisk eller kanske tom ett "fjärrskrivbord" som jag vill komma åt på endast en dator.
Det är en Level one och en Dell router. Båda har VPN.
Mvh FredrikSv: Om jag har två Router, hur kommer jag åt en dator i den ena routern från den
/JohanSv:Om jag har två Router, hur kommer jag åt en dator i den ena routern från den
Mvh Fredrik