Hej, Lyckades lösa det. Förstod att jag var nära. Det jag var tvungen att hitta var delning av Internet på anslutningen för modemet. Hittade det under: Kontrolpanel -> Nätverk och Internet -> Nätver och delningscenter -> Hantera nätverksanslutningar. Där låg min anslutning som jag bara konfiguerade och satt på att dela. Min vista maskin behövde IP nummer 192.168.0.1 så jag fick byta IP på min router med.Delad internetanslutning
Jag behöver hjälp med att få till mitt hemma nätverk. Det består av följande komponenter:
En stationär dator med windows vista
En laptop med windows xp
En Playstation 3
En router, D-link DIR-635
Ett trådlöst modem från telenor
Nu går det inte stoppa in modemet i routern och bara köra, utan jag har stoppat in modemet i den stationära datorn. För att undvika IP-konflikt mellan routern och modemet så har jag stäng av DHCP på rooutern och kör statiska IP-adresser för det lokala nätverket.
Jag har fått ihop det så att den stationära datorn kommer åt både nätet och routern, men kan inte pinga laptoppen. Laptoppen kan däremot pinga den stationära datorn men kommer inte åt internet. Jag har inte provat koppla in PS3 än.
Någon som vet eller har en idé som kanske fungerar så jag kan dela Internet via min stationära dator?Sv: Delad internetanslutning
Sen ville det hela lira med varandra, både laptoppen och PS3.