Hej. Jag har gjort detta på en Siemens Gigaset 551, och dina inställningar se okay ut.. Först måste du kolla om DynDNS tjänsten fungerar. Kolla t.ex. med "ping mittnamn.dyndns.org" så att den slår upp till rätt ip-nummer. Undrar bara vad för en typ av enkortsdator du har, Punkt 4 där låter helkonstig. Eftersom du aldrig svarade, så importerade jag en till, lika dan, som jag hade innan. Varifrån köper du då, tullavgiften när jag har handlat utanför EU brukar vara någon %.DynDns HJÄLP
Jag behöver HJÄLP HJÄLP HJÄLP om det finns någon snäll och duktig själ här på forumet!?
Hur får man till DynDns? Hittar inte någon bra guide heller. (som visar hela vägen)
Jag har...
En 3G-router (teltonica) kopplad till en enkortsdator/microcontroller.
Routern med Teliakort har IP 192.168.0.1 / 255.255.255.0
Enkortsdatorn har 192.168.0.210 /255.255.255.0 / Gateway 192.168.0.1
Enkortsdatorn kan gå ut på nätet och surfa runt. Om jag från min Laptop -också ansluten till routern skriver in 192.168.0.210 i webläsaren så kommer jag till enkortsdatorns inloggning.
Men utifrån???
Jag har registrerat en Free DynDns på dyndns.org
Jag har i routern gjort följande...
1. Aktiverat DynDns (klickruta)
2. Skrivit in dyndns.biz adressen som jag skapade i dyndns.org
3. Under port forwarding skrivit in att på TCP port 80 skall den gå till 192.168.0.210
4. Under firewall satt att alla IP på inbound och port 80 skall tillåtas till 192.168.0.1
Men funkar det - NEJ NEJ NEJ. Vad har jag missat? Hur gör man?
Please någon - helt kört fast.
Johan Sv: DynDns HJÄLP
Lönar sig kanske att läsa mer på Dyndns.org manualer..
Jag har följande inställning på min router..
NAT = On
Port Forwarding TCP Public port = 80 Local port = 80 Local address 192,168,2,102
(detta 192.168.2.102 = till min microprocessor)
Dynamic DNS = On
Service provider = dyndns.org
Domain name = min adress xxx.mine.nu
Username och password
Mer än detta har jag inte ställt in i routern, förutom att jag stängt av brandväggen, förståss Sv: DynDns HJÄLP
Sedan måste du aktivera port forwarding till den interna ip-adressen. Det är lite svårt att tolka om du gjort det eller ej. Av din beskrivning låter det som att du bara tillåter trafiken i brandväggen, men inte har aktiverat portforward.
JohanSv: DynDns HJÄLP
jag letar ny , efter det att åskan hittade min befintliga enkortswebserver.Sv: DynDns HJÄLP
normalt så måste du både ha en Portforwarding + regel att port80 ska forwardas till den host du har webbservern på.
Det ser mer ut som du har portforwardat port 80 till .210 men skapat en regel som säger att port 80 ska va öppen till .1
Sålunda har du gjort en port forwarding till .210 men inte öppnat upp brandväggen för .210 utan för .1Sv:DynDns HJÄLP
Import är ett skit
1/3 av pris är transportkostnad UPS
1/3 av pris är tull och importavgift
1/3 är kostnaden för aktuell produkt.Sv: DynDns HJÄLP
Johan