Hejsan, Hej, om du försöker göra en redirect från en annan dator till adressen localhost lär du inte få det att fungera. Däremot om "localhost" är en ip-adress tror jag det går bättre, men så kanske du redan menar? Ett svar från Pelle själv, vilken ära! Hej, äran är på min sida :) Scenariot är att jag har ett nätverk som flera använder. Om de går in på facebook.com kommer de istället till en sida jag hostat där det står att de inte får facebooka på arbetstid... därför blir det svårt att byta plats på dom som du beskriver. Det är inte så att man kan sätta in ett filter i routern för detta istället för att arbeta med servrar och redirects?Redirecta URL på nätverk till localhost på dator?
Jag skulle vilja göra precis det som lyder i rubriken!
Dator A hostar en sida som går att nå på nätverket.
Dator B på samma router går in på 'exempel.com' men skickas till dator As hostade sida.
Jag trodde det skulle vara lika lätt på routern som det var på datorn med HOSTS.txt
DDNS finns implicit på routern men det verkar inte vara samma grej som en vanlig DNS-server.
Finns det någon nobrainer-lösning i windows är jag tacksam, vet inte vad jag gjort av min unixsticka.Sv: Redirecta URL på nätverk till localhost på dator?
Sv:Redirecta URL på nätverk till localhost på dator?
Precis, det kommer finnas en ip som dom redirectas till. Har du några tips?Sv: Redirecta URL på nätverk till localhost på dator?
Det första jag tänker på är att webbserver 1 gör en response.redirect till nästa server - men en fråga, om du skall gå till server 2 på en gång, kan du inte byta plats på servrarna så är problemet löst?Sv:Redirecta URL på nätverk till localhost på dator?
Detta skulle enkelt lösas om routern hade möjlighet att agera som DNS-server men så kan jag i nuläget inte göra.
Min idé är att min dator skulle kunna lägga där mellan och redirecta dom och det är säkert inte det bästa tillvägagångssättet.
Den generella lösningen jag hittat är att göra som jag skrev ovan, som kräver att man använder unixbaserade OS. Det vore perfekt om det gick att lösa i win7, är inte så bevandrad i andra OS och jag vet inte om jag är beredd att ta in hela den inlärningsfasen också.Sv: Redirecta URL på nätverk till localhost på dator?
Exempel jag hittade på nätet, http://www.wikihow.com/Block-Unwanted-Site-From-Your-Router