HEJ Jag känner inte till någon mjukvara som hjälper dig! som sagt .. det är sällan att du har samma hastighet upp som ner ... fördelningen du beskrev stämmer nog mera i verkligheten det finns ingen "total" hastighet. Är det någon som vet hur QoS fungerar och hur man konfar det i win 2003 server? Det är lite svårt att ställa in.. Saxat från microsofts hemsida: Jo då lanseras den i usa och det tar yttligare lite tid för den att lanseras i sverigeLastbalancering av in resp ut gåenda trafik!
Finns det ngt sätt att balancera download vs upload rate i ett windows XP nätverk?
Jag har ca 2 mbit totalt att förfoga över och jag vill uttnyttja 300 kbit för uppload och 1700 kbit för download.
Jag är inte villig at installera .Net sewrver med QOS packet scheduler server, jag vill ha ett litet program som lägger sig i systrayen.
MVH
Magnus BuhreSv: Lastbalancering av in resp ut gåenda trafik!
Däremot undrar jag vad du menar med "Jag har ca 2 mbit totalt att förfoga över och jag vill uttnyttja 300 kbit för uppload och 1700 kbit för download."
I synnerhet "2 mbit totalt". Man har en hastighet in och en hastighet ut, något "totalt" har jag aldrig hört talas om!Sv: Lastbalancering av in resp ut gåenda trafik!
Sv: Lastbalancering av in resp ut gåenda trafik!
det är det att dom som säger bara oftast nämner nerladdnings-hastigheten.
Sen med tanke på att du har då (enligt mina gissningar)
1 mbit in,
1 mbit ut,
varför strypa något?
vore synnerligen dumt :-)Sv: Lastbalancering av in resp ut gåenda trafik!
Har 10Mb/s uppåt och 10Mb/s nedåt...Sv: Lastbalancering av in resp ut gåenda trafik!
Du ska ha 1.7mbit ner.. Då måste det vara 1.7mbit upp för den dator du går ifrån.
Personer ska kunna ladda upp i 0.3mbit
Dom flästa har dsl och då är det 512 i nerladdning så du skulle bara använda 0.5mbit för uppladdning...
Men ven säger då att du har 1.5mbit i nerladdning...
Diskutionen är inte rätt då banbrädden inte "Bara" består av vad du har...
Du kräver då att folk ska ha så du kan ladda ner i 1.7mbit men dom bara får 0.3mbit av dig...
Men du kan sätta upp en swith och ställa in det där..
win 2003 server?
Vad jag vet har den inte släpps än (kan ha fel)
trodde lanseringen skulle vara "April 24, 2003"Sv: Lastbalancering av in resp ut gåenda trafik!
"The countdown has started for launch on April 24. See how the latest network oerating system can help you and your organization be more productive." Sv: Lastbalancering av in resp ut gåenda trafik!