Vi har två hemmadatorer sammankopplade i nätverk. Men hjälp av ett proxyprogram kan vi surfa på båda (adsl). Två nätverkskort finns i varje dator. kostar det verkligen bara ett par hundra??? i så fall är det ju läge, jag trodde vi pratade minst 1000:-, det kostade det sist jag kollade, var iofs ett tag sen... :-) Jag har en liknade problem med bärbardator. jag har en netvärkskort Pmcia i ena och en vaniligt i den stationära. jag kört installatinspr. på båda men de hittar inte varandra.I ena OS=ME och i andra windows2000. Kan de kopplas ihop eller jag gör nåt fel.Mvh jörgen För att kunna svara så behöver man information om var felet ligger. Kör igenom följande och skriv svaren. Till ADLS delningen...Hemma-nätverk med bärbar dator?
Nu vill vi kunna koppla in vår bärbara i nätverket, helst vill vi även dela internetuppkoppling. Det finns bara ett nätverkskort i den bärbara.
Det viktigaste är att den bärbara ska komma åt de båda datorerna (eller i alla fall huvuddatorn). Men helst även dela internetuppkoppling som sagt.
Går detta att lösa på smidigt och billigt sätt? Hur?Sv: Hemma-nätverk med bärbar dator?
Sv: Hemma-nätverk med bärbar dator?
Sv: Hemma-nätverk med bärbar dator?
Kan du pinga IP-nummer från WinME till Win2000?
Kan du pinga IP-nummer från Win2000 till WinME?
Kan du pinga datornamn från WinME till Win2000?
Kan du pinga datornamn från Win2000 till WinME?
Har du någon brandvägg igång på WinME?
Har du någon brandvägg igång på WIn2000?Sv: Hemma-nätverk med bärbar dator?
Köp ingen hub utan en gateway som är anpassad just för
att dela ut adsl uppkopplingen.. ligger på runt 500kr och
då behöver du enbart 1 nätverkskort i varje dator.
Gatewayen kommer dela ut ip om du så önskar så du får
kontakt i ditt nätverk...
http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=5010044454
här har du ett exempel..