Jag har två bärbara datorer som jag vill kunna koppla samman utan kablar. Båda har trådlösa nätverksanslutningar, och Bluetooth. Jag har dock inte lyckats få dem att kommunicera med varandra. läs manualen som du fick med lan tillbehöret. Du ska ställa in nätverkskorten på peer-to-peer först och främst, sen ska de vara inställd på att använda samma namn och kanal också. Om du avinstallerar nätverkskortet på åtminstone den ena av datorerna borde den hitta den andra, XP är ganska bra på att leta... :-) Det har löst sej nu, tack vare, eller på grund av att en av datorerna sackade ihop... Det medförde en formatering, och installation av winXP, och då hittades det andra kortet, precis som du sa! Tackar!Trådlöst nätverk mellan två datorer
De använder samma OS (WinXP-Pro), ligger i samma arbetsgrupp, och har olika datornamn.
Någon som vet vad som ska göras?Sv: Trådlöst nätverk mellan två datorer
Jag är inte så bra med trådlöst men kan nog försöka fundera vad det kan vara för fel.
Vad jag vet hur trådlöst fungerar är:
Dator1 har ett nätverkskort som sen ska det vara en Dator2 samma som
kan komunisera utan kabel. bas som sänder och Dator1.
tar emot singlarer.
Basen fungerar som en sändare och motagare för singnalerna eller en väg visare.
Men jag kan inte komma på vad det kan vara för fel men jag vill bara kolla att u har gjort detta men det har du säkert:
Båda datorerna ska ha installerade nätverkskort och sen basen ska vara ha el så att den fungerar. Och sen ska ip inställningar göras. Och teoretiskt så ska detta fungera nu.
Men det ända jag kan komma på är att du ringer till företagets support/kundservice och säger vad du har problem, för jag tror dem kan ge den bästa hjälpen till dig. För jag har ingen aning om vad det kan vara för fel.Sv: Trådlöst nätverk mellan två datorer
Nu borde det fungera men statiskt ip kan nog vara en fördel med.
"ORiNOCO Client Manager" heter programmet som sköter om sådana inställningar till mitt kort, du borde ha nåt liknande. Sv: Trådlöst nätverk mellan två datorer
Sv: Trådlöst nätverk mellan två datorer