Jag har en domän med några datorer och en hel del användare. Varje gång jag loggar in får jag ett meddelande om att mitt konto är låst. Jag går då till domänkontrollern och klickar in på Active Directory->Min user-grupp->Min user och klickar ur "Account locked". Trycker på apply och sen kan jag logga in. Nästa gång händer samma sak. Vad är det som har hänt? Jag har gjort detta många gånger nu utan att förstå varför. Hej Hej om man vill se alla misslyckade inloggningar den vägen vad ska man slå på då?? det var ju inte bara ett alt som man hade där. och kan man då lägga in aut. users som grupp eller måste man ta personens konto som har problem Hmm, har inte stora kunskaper i active directory och w2k's administrativa verktyg, så du får nog förklara bättre vad du menar. Jag hittade det.. I group policyn Computer Configuration->Windows Settings->Security Settings->Local Policies->Audit Policy. Det finns många olika anledningar till den här typen av fel, börja med att använda nedanstående verktyg (ta hjälp av WP jag hänvisar till nedan också). Fick inga meddelande i security-fliken iallafall. Får testa ditt förslag Jimmy. Inte så banalt väl så att du är inloggad på en annan dator också och bytt lösen? Hej, Du har inte en tjänst/service som körs under ditt konto och ligger och försöker logga in med ett gammalt lösenord, burkar vara en vanlig anledning. Detta är ett av de vanligaste problemen jag stöter på, många gånger löser länkarna jag skickade problemet. Hoppas det löser sig, annars så postar du väl igen :)Mitt konto låser sig
Använder W2K Advanced Server som domänkontroller och W2K som klient.
edit: Är det ingen som har erfarenhet av mitt problem. T.ex. nån inställning som orsakar mitt problem. Det är väldigt irriterande.
/JörgenSv: Mitt konto låser sig
Titta i eventloggen på inlogningar i ditt namn. Där kan du se vem/vilken applikation som försöker logga in.
Alt. så stänger du av att man blir utloggad vid X antal felinloggningar.
jonberSv: Mitt konto låser sig
Du har en securiti flik.... men vänta nu det är kanske inte automatiskt på i en w2k... då får du slå på auditing.
JonberSv: Mitt konto låser sig
Sv: Mitt konto låser sig
Tack för visat intresse förresten.Sv: Mitt konto låser sig
Ladda ner ALTools från:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=7af2e69c-91f3-4e63-8629-b999adde0b9e&DisplayLang=en
Ett helt ok whitepaper:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=8c8e0d90-a13b-4977-a4fc-3e2b67e3748e&DisplayLang=en
/JimmySv: Mitt konto låser sig
/JörgenSv: Mitt konto låser sig
/Christoffer AnderssonSv: Mitt konto låser sig
Mvh
/Jimmy