Hej! Magnus på Connecta säger att det finns definitivt en group policy som kan se till att man inte får en kommandoprompt . Dock skall det kunna gå att stänga av bara net send men det är dock inte säkert. Du kan samtidigt specificera vilka exefiler som en användare skall få köra. Tack för svaret. Jag hittade funktionen i active directory. Det finns en policy som stänger av den. Problemet med det är att då stänger du även av möjligheten att kunna köra loginscript som körs av användaren då han loggar in.Hur blockerar jag command prompten i win 2000 server
Hur blockerar jag command prompten i win 2000 server. Detta för att ta bort möjligheten att skicka meddelanden i nätverket med net send funktionen.
Tacksam för svar
Magnus
--------------------------------------------------------------------------------Sv: Hur blockerar jag command prompten i win 2000 server
Sv: Hur blockerar jag command prompten i win 2000 server
/ Magnus Bergkvist Sv: Hur blockerar jag command prompten i win 2000 server
Annars kan du stänga av messengertjänsten på varje dator. Detta hindrar att dom kan ta emot NET SEND mess. Så dom kan alltså fortsätta skicka. Men dom får ej upp dom som dom skickar. Om du förstår vad jag försöker säga ;)
//Tommy