Stretching Directory Boundaries med John Craddock! Så var man på workshoppen. Jobbigt att åka tåg 6 timmar på en dag och samtidigt sitta still i 8 timmar på ett seminarium.Stretching Directory Boundaries med John Craddock! Stockholm 20050127
http://www.microsoft.com/sverige/technet/events/stretching_directory.asp
"Det här seminariet handlar om integration mellan UNIX-plattformar och klienter och servrar baserade på Microsoftteknologier som har komplicerade Active Directory katalogstrukturer. Seminariet presenterar lösningar för identitetshantering och hantering av rättigheter med hjälp av Microsoft Identity Integration Server."
Det verkar vara ett hyperintressant event. Jag hade tänkt släpa med mig en av våra UNIX-nissar. Är det någon härifrån som hade tänkt gå?Sv: Stretching Directory Boundaries med John Craddock! Stockholm 20050127
Det var ok, men tyvärr inte mer. Jag hade förväntat mig betydligt fler integrationsmöjligheter mellan AD och UNIX. Nu var det i princip två timmar om hur man fick en Linux installation att bli en AD-klient. Nästan inget om integration mellan AD, NIS, NIS+ eller LDAP-directories. Däremot var Kerberos integrationen en nyttig repetation.
Delen om MIIS var intressant, men väldigt nybörjaraktig. När seminariumet presenteras som ett level 400 så förväntar iallafall jag mig lite tyngre nivå. Att lära sig hur man kopplar ihop lite kataloger kan man göra via den vanliga hjälpen. Jag är inte så himla intresserad av att avsätta 14 arbetstimmar för den nivån.
Ett ok seminarium, men det höll inte den nivån jag fick uppfattningen av när jag läste inbjudan och anmälde mig.