Hejsan Missförstod din fråga, därför tog jag bort svaret. Nja.. Ska försöka.. Du har skapat en GPO. Den är knuten till ett OU. förstår inte riktig vad du menar med OU Är det en lokal gruppprincip du har skapat? Isåfall så gäller den bara på den maskinen. jo novell har en liknande prinsip men jag skulle vilja ställa in en prinsip på en dator och publicera den till dom andra datorerna utan att blanda in en login server.... > <b>men jag skulle vilja ställa in en prinsip på en dator och publicera den till dom andra datorerna utan att blanda in en login server....</b> men det måste gå att scripta prinsipen Hoppas du inte använder den filen idag ;-) Så vitt jag vet måste datorn du loggar in på vara med i domänen som har ditt AD. Detta av säkerhetsskäl. Annars kan du inte logga på mot servern, dvs policys, script mm kan inte köras.Köra grupprincip
Om jag har en server som har active directory installerat och därifrån så ställer jag in grupprincip som jag vill användarna ska ha men jag loggar inte in på denna server.. Hur kan jag göra detta..
Var inne på att via login scriptet anropa servern och anropa principen men har ingen aning hur jag gör det.. Någon som vet ?Sv: Köra grupprincip
Men det hjälper inte att peka DNS-en för datorerna mot AD-servern och sedan uppdatera policyn.Sv:Köra grupprincip
Vi har en webbserver som vi funderar på att köra sus ifrån..
Men för att kunna få autoupdate att fungera så måste jag skriva i policyn att han ska gå och hämta uppdateringarna från susservern.. därför så vill jag kunna ändra policyn på alla datorer via ett login script eller något såndant...Sv: Köra grupprincip
Stoppa in datorkontona i det OU't och starta om datorerna så ska inställningarna trilla på plats.
Använd kommandot GPRESULT för att se att GPO'n har tagit.Sv:Köra grupprincip
kontorna vi loggar in i är ett "novell nät" så hur knyter jag gpoSv: Köra grupprincip
Om Novell har något motsvarande GPO vet jag inte.Sv:Köra grupprincip
Sv: Köra grupprincip
Det är precis det du har AD/Novell till. Något annat sätt känner jag inte till.
Iofs möjligt att det finns någon export/import för lokala principer.Sv:Köra grupprincip
för att förklara lite närmare hur jag har tänkt mig så visar jag lite i den script jag kör
<code>
@echo off
@echo *************************************************************
@echo * *
@echo * Välkommen *
@echo * *
@echo *************************************************************
@echo .
@echo * ***********************************************************
@echo * ************ Lägger Tillbaka Uppmappningen ****************
@echo .
Net use w: \\Server3\www
@echo .
@echo * ************ Ställer Klickan ****************
@echo .
net time \\Server3 /set /yes
@echo .
@echo * ************ hämtar grupprinsip ****************
@echo .
<b>Här har jag kört fast</b>
</code>Sv: Köra grupprincip
Om jag fattat det hela rätt så loggar du inte in på en domän på AD servern?
Vilken version av novell använder du?Sv: Köra grupprincip
Och kan man inte köra några policys från servern, måste du köra lokala policys.
Varför har du ett AD på servern om du inte loggar in mot den?
Har du den som filserver/SUS-server behövs inget AD.
Men vad jag kan tänka mig vara en lösning är att göra ett script som anropas i Novells inloggningsscript där du sätter sökvägen till SUS-servern i den lokala datorn.
Denna inställning tror jag inte finns i "local policy settings", däremot finns det en registernyckel som pekar på rätt serveradress.
Ta en titt på denna sida:
www.wsus.info/FAQs/FAQ-AutoUpdateSettings.asp
Mvh Erik