Hej! Om jag inte missminner mig så gör du fortfarande adress och portinställningen i user-delen. Du kan göra en GPO med User Configuration, dvs de inställningar du vill ska påverka användarmiljön och implementera detta mot ben grupp datorer. Dock måste du då också påverka Loopback Processing i den GPO:n. Ok, tack för svaret!GP med proxyinställningar på maskin-nivå!
Jag har tänkt att styra alla desktops genom en proxy på företaget (Squid).
Alla laptops vill jag INTE ska ha denna inställning, eftersom det då blir problem när de kopplar upp sig utanför kontoret. Därför har jag delat upp alla desktops och laptops i två olika OU's i AD't.
Problemet är att proxy-inställningen bland Group Policys hittar jag under "User config - windows settings - IE maintainance - connection", dvs att ändringen kommer påverka proxy-inställningen beroende på vilken användare som loggar på. Och det vill jag inte, eftersom det kommer kräva en omgruppering av AD-strukturen.
Jag har hittat en inställning under "computer config - admin temp - windows comp - IE" som heter just "make proxy settings per machine (rather than per user)". Det låter ju perfa, men valet är bara enable/disable. Var ställer jag då in vilken proxy maskinen ska gå mot??
Har säkert bara missat nåt enkelt här...
Tack på förhand!
Mvh Erik
Sv: GP med proxyinställningar på maskin-nivå!
Sv:GP med proxyinställningar på maskin-nivå!
Mvh
MattiasSv:GP med proxyinställningar på maskin-nivå!
Har semester nu, men ska prova detta när det är dags för allvaret igen!
Mvh Erik