Försöker blokera MP3 filer via GPO, vill inte att mina användare skall kunna spela upp MP3-filer. Kan ju uppdatera denna tråden med svaret på frågan jag ställde. Finns väl en ny blockeringsfunktion i R2an för blockering av filtyper på filservrar om jag inte missminner mig. Hanteraren för filserverresurser eller något liknande tror jag den heter. Tack! Det ser ut att vara något som kan verka funka, blir till att testa när semestern är slut.Problem med att blocka mp3 filer via GPO
Har försökt lägga till detta via Software restriction men får det inte till att funka med Mp3
Har lagt till en fungerande test blokering på *.vbs och den fungerar klanderfritt, men vad är det som gör att inte *.mp3 fungerar?Sv: Problem med att blocka mp3 filer via GPO
Det går tydligen inte.... :-(
http://www.petri.co.il/forums/archive/index.php?t-5370.htmlSv:Problem med att blocka mp3 filer via GPO
Om man inte vill köra via GPO alltså.
Edit: Hehe, ja den heter 'Hanteraren för filserverresurser'. Din fråga skapade lite tankar hos mig vilket löste problemet som jag gick in för att ställa en fråga om... Perfekt :)
//ChristofferSv: Problem med att blocka mp3 filer via GPO