Jag har ett nätverk med ca 85 klienter och jag har precis anslutit dessa klienter till vår domän. <b>Tyvärr kan jag inte hindra dom från att logga in lokalt då användarna har möjlighet att ta sin dator med hem och då måste dom kunna ansluta lokalt för att komma åt deras egna internet-anslutning.</b> hmm, bra fråga... Nu är jag ingen nätverkstekningker, men borde du inte kunna lösa detta med en proxy-server. Alltså man kan inte nå internet direkt, utan måste gå via proxyn. Och där i proxyn borde du kunna sätta upp regler om att man måste vara inloggad i domänen för att kunna surfa.Hindra Internet utanför Active Directory/Domän
Jag vill tvinga användarna att ansluta till domänen när dom är här på företaget och skulle dom välja att logga in lokalt på sin dator ska dom inte ha tillgång till internet, dock ska dom ha tillgång till det lokala nätverket.
Tyvärr kan jag inte hindra dom från att logga in lokalt då användarna har möjlighet att ta sin dator med hem och då måste dom kunna ansluta lokalt för att komma åt deras egna internet-anslutning.
Kort sammanfattning
När dom är på jobb:
-Ansluten till Domän
-Tillgång till internet
-Inloggad lokalt på datorn
-Inget internet
När dom är hemma:
Tillgång till internetSv: Hindra Internet utanför Active Directory/Domän
Varför måste dom logga in lokalt hemma?
/JohanSv:Hindra Internet utanför Active Directory/Domän
Jag behöver inte ju ha några lokala konton.
och det går ju att logga in även om datorn inte har kontakt med domänkontrollanten.
Jag tror nog att jag snurrade in mig själv för mycketSv: Hindra Internet utanför Active Directory/Domän
ISA från MS borde du kunna använda till detta.
- M