Jag undrar ett par saker angående Roaming User Profiles. Har för mig att du kan med hjälp av grupp-policies välja vilka mappar/filer som skall uteslutas... samt ställa in så att profiler ej cachas lokalt... Problemet är att klienterna är bärbara datorer. Har löst det.Roaming User Profile
Hur mycket påverkar det nätverket när man har ~250 användare
Finns det någon möjlighet att filtrera filerna som synkas, t.ex om jag inte vill att mp3 låtar ska synkas för att hålla nätverkstrafiken nere.
Ett annat problem jag har stött på är att när en person loggar in på en dator så kan en annan användare se och komma åt den tidigare användarens filer.
Hur ska jag göra för att rättighetsskydda filerna, så att inte ens administratören på klienten kan se andras profilerSv: Roaming User Profile
Sv:Roaming User Profile
Vilket innebär att dom inte alltid kan få kontakt med domänen för att kunna ladda ner sin profil.
Jag vill att det ska fungera på detta sätt:
Kalle och Pelle har en varsin bärbar dator.
När dom är på sin arbetsplats loggar dom in på domänen.
På Kalles dator sparas Kalles profil och på Pelles dator sparas Pelles profil.
Men om det skulle vara så att Kalle loggar in på Pelles dator, ska Kalles profil laddas ner men raderas när han loggar ut plus att han inte ska ha rättigheter att komma åt Pelles profil.
Nu har jag problemet att när någon har loggat in på Kalles dator kan Kalle komma åt pelles profilSv: Roaming User Profile
Löste det genom att begränsa användaren till att han endast kan logga in på sin egen dator