Någon som kan se varför endast grupper retuneras? ingen som har lite tips att komma med? Har du nån speciell anledning att inte bara söka på objectClass? Filtret (|(objectClass=user)(objectClass=group)) borde väl räcka? BRa fråga som jag inte kan svara på då jag varken utvecklat skriptet eller är instatt i LDAP. Testade med (|(objectClass=user)(objectClass=group)) som filter istället med det gav samma resultat. Har skrivit om scriptet till en .net consol app istället, men får samma resultat. LDAP hämta användare och grupper retunerar bara grupper.
Set oDomain = GetObject("LDAP://" & ADDomain)
strADsPath = "<" & oDomain.ADsPath & ">"
strFilter = "(|(&(objectCategory=person)(objectClass=user))(&(objectCategory=group)(objectClass=group)))"
strAttribsToReturn = "sAMAccountName,cn,objectSid,mail,telephoneNumber,facsimileTelephoneNumber,objectClass,groupType,distinguishedName,physicalDeliveryOfficeName,givenName,
sn,initials,homePhone,title,company,streetAddress,postalCode,l,homeDirectory,mobile,description"
objADOCommand.CommandText = strADsPath & ";" & strFilter & ";" & strAttribsToReturn & ";" & strDepthSv: LDAP hämta användare och grupper retunerar bara grupper.
Sv: LDAP hämta användare och grupper retunerar bara grupper.
Mvh;
/jbSv:LDAP hämta användare och grupper retunerar bara grupper.
Däremot har skriptet fungerat felfritt tills nu, då endasst grupper hämtas.
Det lutar åt att jag skriver om detta i en .net app istället. där jag jag åtminstonde kan debugga.Sv: LDAP hämta användare och grupper retunerar bara grupper.
alltså endast grupper hämtas.Sv:LDAP hämta användare och grupper retunerar bara grupper.
Får alltså inte ut alla användare, någon som kan se vad jag gör fel????
<code>
using (DirectorySearcher Searcher = new DirectorySearcher())
{
//Searcher.Filter = "(&(objectCategory=person)(objectClass=user))";
Searcher.Filter = "(&(objectClass=User)(!(objectClass=Computer)))";
Searcher.SearchScope = SearchScope.Subtree;
Searcher.SizeLimit = 2000;
foreach (string prop in PropertiesToLoad)
Searcher.PropertiesToLoad.Add(prop);
base.Results = Searcher.FindAll();
foreach (SearchResult Result in Results)
{
base.DirectoryUsers.Add(new CentralenUser(Result.Properties));
}
}
</code>Sv: LDAP hämta användare och grupper retunerar bara grupper.
efter mycket trixande fick jag ut alla användare.
följande egenskaper har ändrats.
Searcher.SizeLimit = 1000;
Searcher.PageSize = 1000;