Hej, jag behöver lista vilka användare som har rättigheter på en viss fil, eller viss katalog och vad de har för rättigheter i ett AD. Skriver med .net , vb eller c# är oväsentligt. På systeminternals finns det två fiffiga program som heter accessenum och accesschk. Med hjälp av dem borde du få ut det du vill. Låter som helt rätt program. Dock behöver jag koden och dess förståelse - men som alltid, bara å grotta ner sig och bygga- tänkte att någon hade nåt liggandes bara eller bra starthjälp.Lista vilka användare som har rättigheter
Om nån har kod är det ju grymt, annars går det utmärkt med att ge en fingervisning vart jag hittar det och med vilja objekt jag kanske kan klara av uppgiften med..
Jag skall alltså loopa en hel servers kataloger och för varje katalog och fil plocka ut vem som har specifika rättigheter ... En låååång lista alltså :)Sv: Lista vilka användare som har rättigheter
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/fileanddiskutilities.mspx?wt.svl=featuredSv:Lista vilka användare som har rättigheter