Jag har bginfo med ett vbscript och config filen körandes på min DC och loggar jag in på den servern så fungerar den utmärkt, script lägger upp bilden med alla ip, dnser etc som den skall göra. Men när jag loggar in på en annan server så visst skriptet körs fortfarande men den listar allt och inte bara det som finns fördefinerat i config filen, så jag måste manuellt köra skripetet en gång till för att infon skall visas korrekt. Ibland kan det vara så att om du använder dig av createobject så kan det vara aktivt eller inte. Så bäst är att först kolla om objektet redan är skapat tidigare eller inte. Tror om du söker här på pellesoft på createobject så borde det i forumet eller artiklarna finnas något exempel på detta.BGinfo listar alla variablar
Login:
Set objShell = CreateObject("Wscript.Shell")
objShell.Run "\\draken\Netlogon\BGinfo.exe \\draken\Netlogon\config.bgi /timer:0", 1, True
*Draken är mitt AD och inte en DC
Jag har inte testat att rulla ut det till klienten ännu. (Har bara en klient eftersom det är labbservrar på utbildningen så jag har bara en klient)
Tips uppskattas om hur jag kan åtgärda mitt lilla problem.Sv: BGinfo listar alla variablar