VS.Net 2002, asp.net Hej, Är du helt säker på att den når din brakepoint överhuvud taget? nädå, det är värre än så. Nu när jag trycker F5 så startar inte ens internet explorer. Projektet har .... totalt och jag gråter krokodiltårar. Vilken fil är det som håller reda på vad som gäller för detta tro? För jag kan inte tänka mig att det går att ställa in att när man kör F5 så skall ingen webbläsare startas - helt otroligt. Här kommer lite tips: Oj, många saker - skall testa dessa. Det konstiga som sagt är att de andra projekten på samma dator går så bra, bara just detta vilket förbryllar mig. Tack <b>Lutar att jag får riva hela projektet och börja om - 10 månaders jobb, suck!</b>Projekt som inte kan debuggas
Jag har ett projekt som jag fått ta över och det konstiga är att när jag sätter det i debug-läge, drar in en breakpoint och skall köra så stannar projektet inte där utan bara går vidare och körs (via F5).
Kör jag andra projekt på samma maskin går det bra.
I web.config står det debug=true och jag kan inte komma på några andra ställen som strular till det. Är det någon som känner igen detta problem och tros kan hjälpa mig vore det guld värt.Sv: Projekt som inte kan debuggas
Jag har variot med om liknande problem, men tror det löste sig då jag stängde VS öppnade projektet igen, ev köra Rebuild på alltsammans då cachen kan leka lite med systemet :-( Särskilt då det är Asp .Net
Annars bör allt fungera för dig.
Mvh JohanSv: Projekt som inte kan debuggas
Lutar att jag får riva hela projektet och börja om - 10 månaders jobb, suck!Sv: Projekt som inte kan debuggas
Jag antar att du har satt Solution Configuration till Debug och inte "Release".
Om inte så ändra från Release till Debug.
Gå till egenskaper för projektet, välj Configuration Properties, välj sedan Debugging.
Se till att "Always use Internet Explorer" är true, om så testa ändra "Debug Mode" (På samma sida under rubriken Satart Action), ändra den till "Wait to attached to an external process". Se även till att Enable ASP.Net Debugging är true.
Om inget av detta fungerar testa och kör "aspnet_regiis.exe -i".
Jag tror inte att du måste installera "Visual Studio .NET remote debugging server components" för att få ingång debug, men testa i alla fall om du inte har gjort det.
/Fredrik Normén NSQUARED2
http://www.nsquared2.netSv: Projekt som inte kan debuggas
Sv: Projekt som inte kan debuggas
rätt inställning!, kassera koden för att vs.net beter sig konstigt.. :P