Fetstil Fetstil Kursiv Understrykning linje färgläggning tabellverk Punktlista Nummerlista Vänster Centrerat högerställt Utfyllt Länk Bild htmlmode
  • Forum & Blog
    • Forum - översikt
      • .Net
        • asp.net generellt
        • c#
        • vb.net
        • f#
        • silverlight
        • microsoft surface
        • visual studio .net
      • databaser
        • sql-server
        • databaser
        • access
        • mysql
      • mjukvara klient
        • datorer och komponenter
        • nätverk, lan/wan
        • operativsystem
        • programvaror
        • säkerhet, inställningar
        • windows server
        • allmänt
        • crystal reports
        • exchange/outlook
        • microsoft office
      • mjukvara server
        • active directory
        • biztalk
        • exchange
        • linux
        • sharepoint
        • webbservers
        • sql server
      • appar (win/mobil)
      • programspråk
        • c++
        • delphi
        • java
        • quick basic
        • visual basic
      • scripting
        • asp 3.0
        • flash actionscript
        • html css
        • javascript
        • php
        • regular expresssion
        • xml
      • spel och grafik
        • DirectX
        • Spel och grafik
      • ledning
        • Arkitektur
        • Systemutveckling
        • krav och test
        • projektledning
        • ledningsfrågor
      • vb-sektioner
        • activeX
        • windows api
        • elektronik
        • internet
        • komponenter
        • nätverk
        • operativsystem
      • övriga forum
        • arbete karriär
        • erbjuda uppdrag och tjänster
        • juridiska frågor
        • köp och sälj
        • matematik och fysik
        • intern information
        • skrivklåda
        • webb-operatörer
    • Posta inlägg i forumet
    • Chatta med andra
  • Konto
    • Medlemssida
    • Byta lösenord
    • Bli bonsumedlem
    • iMail
  • Material
    • Tips & tricks
    • Artiklar
    • Programarkiv
  • JOBB
  • Student
    • Studentlicenser
  • KONTAKT
    • Om pellesoft
    • Grundare
    • Kontakta oss
    • Annonsering
    • Partners
    • Felanmälan
  • Logga in

Hem / Forum översikt / inlägg

Posta nytt inlägg

Tomt projekt

Postades av 2004-10-25 15:03:20 - Mikael Åhlén, i forum visual studio.NET IDE, Tråden har 10 Kommentarer och lästs av 727 personer

Hej,

Jag vill kunna skapa ett tomt webbprojekt, dock så har jag inte hittat något sätt att göra detta på. Ifall jag tar bort webform1.aspx + cs/vb så får jag felmeddelande att de inte finns.

Förklaringen till att jag vill ha ett tomt projekt är att jag endast vill skapa en class-fil och liknande.

/m

Svara

Sv: Tomt projekt

Postades av 2004-10-25 16:10:52 - Mikael Wedham

Men om du bara vill ha en class-fil, så är det väl ett class-library projekt du vill göra?

/micke

Svara

Postades av 2004-10-25 16:32:54 - Mikael Åhlén

Jo, iofs. men även så vill jag ju inte ha webform1.aspx + cs/vb. (+ tillhörande filer till webform1)

/m

Svara

Postades av 2004-10-25 17:30:05 - Patrik Dahlén

Om du skapar ett klass-projekt så finns det inga webforms, bara .cs eller .vb filer.
Du ska inte skapa ett webbprojekt.

Svara

Postades av 2004-10-25 17:49:39 - Mikael Åhlén

Nej, jag vet. Jag pratar om webbprojekt nu. (Kanske var lite ottydlig)

/m

Svara

Postades av 2004-10-25 17:51:09 - Patrik Dahlén

Ok, och du vill inte ha kvar webform1.*
Bara att deleta. Det är det första jag gör när jag skapar ett nytt webbprojekt.
Om du tar bort dem, när får du meddelandet att de inte finns?

Svara

Postades av 2004-10-25 18:06:04 - Mikael Åhlén

Jag såg nu att det funka, dock så är det en annan sak som är inne på samma spår.

Ifall jag skapar en class-fil i mitt webbprojekt och sedan kommer på att jag inte vill ha den så får jag fel att den inte finns (innan jag har build eller debug så tar jag bort filen) och när jag ska build eller debuga så får jag felmeddelandet att den inte finns.

/m

Svara

Postades av 2004-10-26 14:17:49 - Mikael Wedham

Var tar du bort den?

Solutionexplorer - Högerklick - Delete funkar för mig.
Du skall INTE in i filsystemet och gegga ;)

/micke

Svara

Postades av 2004-10-28 10:15:45 - Hobil Haidari

Vilket är den brinnande punkten när det gäller alla MS verktygen...

"Redmonds way or the HIGHWAY"

De trackrecord av lyckas messa upp ett helt ok verktyg och göra pannkaka av dem är hur lång som helst.

Word 6.0/97 var det ultimata verktyget
Excel 6.0/97
Snabba smidiga och med funktioner som räckte för 99% av användarna

Idag är de megamastodont kolonner, som ingen fattar ett jota av, 99% anv ändå bara de funktioner som fanns redan för 10 år sedan i applikationerna, vad är det vi betalar för egentligen???

Outlook, samma sak, efter vers 2000 har det stadigt pekat nedåt.

VS har iom version .NET enligt mig blivit ytterligare en koloss, som är för märkvärdig för sitt eget syfte... när ska vi få smidiga slimmade verktyg från Redmond?

Tillråga på allt har de iom .NET gjort det nästintill omöjligt att jobba utan VS.NET, visst det går, men gud förbjude att du råkar göra misstaget att öppna ditt projekt i VS.NET, det skulle messa upp hela ditt proj. Inte heller är det möjligt att öppna olika versioner av proj i olika versioner av VS.NET!? Eller, jo det går, om du är en hejare på att joxa med registret och redigering av konfig filer, ska det vara så!? Är det meningen att vi slapp DLL-Hell för att få ett VERSIONING-Hell!? Vari ligger finessen?

OO och SOAP är ju inget som MS har uppfunnit allena, varför .NET alltmer börjar likna en viss osänkbar båt, Titanic...

Hugamigligen... nu blev jag lite väl pessimistisk och kritisk, men det är ju faktiskt onödigt krångligt ibland, eller håller ni inte med?

Svara

Postades av 2004-10-28 16:45:57 - Oskar Johansson

Jag saknar en hel del när jag tvingas använda office 2000 istället för 2003; exakt vad vet jag inte eftersom det inte är ofta jag använder office 2000 längre. Likaså mellan 2000 och 97.

Outlook hatar jag, vet inte vad det ska användas till ;) *Thunderbird*

>VS har iom version .NET enligt mig blivit ytterligare en koloss

Håller inte med dig; vs.net är underbar! :)

>Tillråga på allt har de iom .NET gjort det nästintill omöjligt att jobba utan VS.NET

Ta t.ex. vb 6. Omöjligt utan vb 6 IDE. Ta nu vb.net. Mycket möjligt utan vb.net IDE. Ta t.ex. vc 6 ++; gick bra utan IDE (på slutet, från början var kompilatorn inte gratis), går bra nu också utan IDE.

Slutsats: Man klarar sig bättre utan vs.net nu än då. Och vill man ha en IDE men inte betala så finns det gratis-saker vilket inte fanns då...

>Inte heller är det möjligt att öppna olika versioner av proj i olika versioner av VS.NET

Varför skulle man vilja det? Om du har en nyare version av vs.net så utvecklar du antagligen för en nyare version av frameworket vilket ändå gör det omöjligt att använda en äldre vs.net.

>Eller, jo det går, om du är en hejare på att joxa med registret och redigering av konfig filer, ska det vara så!?

Så är det väl med allting? Ta t.ex. paintshop pro, photoshop etc. Inte sjutton är de 100% bakåtkompatibla?

>Är det meningen att vi slapp DLL-Hell för att få ett VERSIONING-Hell!?

Nu vet inte jag vad du syftar på men om det är det här med projekt-filerna så kan jag säga att det bara "drabbar" utvecklare (även om det inte har drabbat mig hittills)

>men gud förbjude att du råkar göra misstaget att öppna ditt projekt i VS.NET, det skulle messa upp hela ditt proj.

Det där förstod jag faktiskt inte riktigt; du påstår att det vore dumt att öppna ett vs.net projekt i vs.net?

>OO och SOAP är ju inget som MS har uppfunnit allena, varför .NET alltmer börjar likna en viss osänkbar båt, Titanic...

Det där hängde jag inte med på alls faktiskt... Vad har det att göra med vs.net? Det finns .net framework, det finns språken (vb.net c#, j#, delph.net etc.) varav c# är standardiserat som ett eget språk, det finns gratis kompilatorer i .net framework, det finns gratis hjälpfiler och diverse andra verktyg i sdk och det finns ett antal IDE:s varav vs.net är microsofts IDE och just nu den mest kompletta

>Hugamigligen... nu blev jag lite väl pessimistisk och kritisk, men det är ju faktiskt onödigt krångligt ibland, eller håller ni inte med?

Vad är det som är krångligt? Jag själv har inte hittat några sådana problem även fast jag sysslat med .net i snart två år, särskilt sista 1,5 åren.

/Mvh
Oskar Johansson

PS.
Du får inte missuppfatta mig bara :)
DS.

Svara

Postades av 2004-11-01 13:40:41 - Andreas Håkansson

>> <b>Vilket är den brinnande punkten när det gäller alla MS verktygen...</b>

Och så halkade du in på ett bananskal med något som inte alls hade med den fråga som OP ställde.

"Redmonds way or the HIGHWAY"

<b>De trackrecord av lyckas messa upp ett helt ok verktyg och göra pannkaka av dem är hur lång som helst. ..[Text om Word/Excel]</b>

Vet inte vilken typ av användare du är - men man använder de funktionern aman behöver, resten lämnar man i fred? Helt beroende på vilken branch och vilka saker man utför så använder man totalt olika funktione ri programmen i fråga - är det bättre att det finns 1000 utgåvor av programmet och att man får läsa igenom massor med informtion innan man hittar just den utgåvan som innehåller exakt de sakerna man behöver? Och om det inte finns en utgåva som innehåller sakern aman behöver utan man då skulle behöva två utg¨vor för att fylla sitt behov? Snälla sluta tala om folks behov när det är dina egna som du använder dig av, du vet inte något om andras behov. Extremt många som jag känner, både privat och i yrkeslivet använder många av funktionerna som inte skulle anses "everyday" för svensson.

>> <b>Outlook, samma sak, efter vers 2000 har det stadigt pekat nedåt.</b>

Så använd Outlook Express då det är tänk att vara en nedbantad klient? Eller använd något annat program? Rätt verktyg för rätt arbete - du är inte tvingad att använda en mjuvara så kom inte och spotta och svär över tillverkaren för det.

>> <b>VS har iom version .NET enligt mig blivit ytterligare en koloss, som är för märkvärdig för sitt eget syfte... när ska vi få smidiga slimmade verktyg från Redmond?
Tillråga på allt har de iom .NET gjort det nästintill omöjligt att jobba utan VS.NET, visst det går, men gud förbjude att du råkar göra misstaget att öppna ditt projekt i VS.NET, det skulle messa upp hela ditt proj. Inte heller är det möjligt att öppna olika versioner av proj i olika versioner av VS.NET!? Eller, jo det går, om du är en hejare på att joxa med registret och redigering av konfig filer, ska det vara så!? Är det meningen att vi slapp DLL-Hell för att få ett VERSIONING-Hell!? Vari ligger finessen?</b>

Var snäll och återkom när du på allvar har undersökt denna fråga - tror inte 5 sekunder på att du på allvar har satt dig in i hur det är att utveckal med .NET utan VS.NET - finns massor av bra 3e parts saker att använda .. till och med notepad funkar fint. VS.NET är ett RAD verktyg och för det funkar det utmärkt.

>> <b>OO och SOAP är ju inget som MS har uppfunnit allena, varför .NET alltmer börjar likna en viss osänkbar båt, Titanic...</b>

Vem påstod det? Bara för att det för in standadierade lösningar i sina produkter som når miljontals konsumenter så är det väl ingen som hävdad det? Många tekniker får enorm exponerar just när de når in till en MS produkt och då tror alla att MS hypar det som sitt eget?

>> <b>Hugamigligen... nu blev jag lite väl pessimistisk och kritisk, men det är ju faktiskt onödigt krångligt ibland, eller håller ni inte med? </b>

Verkligen inte.

Svara

Nyligen

• 09:09 Vill du köpa medicinska tester?
  • 12:47 Vem beviljar assistansen – kommune
  • 14:17 Någon med erfarenhet av hemstädnin
  • 14:14 Bör man använda sig av en båtförme
  • 14:12 Finns det någon intressant hundblo
  • 14:25 Tips på verktyg för att skapa QR-k
  • 14:23 Tips på verktyg för att skapa QR-k
  • 20:52 Fungerer innskuddsbonuser egentlig

Sidor

• Hem
  • Bli bonusmedlem
  • Läs artiklar
  • Chatta med andra
  • Sök och erbjud jobb
  • Kontakta oss
  • Studentlicenser
  • Skriv en artikel

Statistik

Antal besökare:
Antal medlemmar:
Antal inlägg:
Online:
På chatten:
4 569 164
27 952
271 704
1 322
0

Kontakta oss

Frågor runt konsultation, rådgivning, uppdrag, rekrytering, annonsering och övriga ärenden. Ring: 0730-88 22 24 | pelle@pellesoft.se

© 1986-2013 PelleSoft AB. Last Build 4.1.7169.18070 (2019-08-18 10:02:21) 4.0.30319.42000
  • Om
  • Kontakta
  • Regler
  • Cookies