Fetstil Fetstil Kursiv Understrykning linje färgläggning tabellverk Punktlista Nummerlista Vänster Centrerat högerställt Utfyllt Länk Bild htmlmode
  • Forum & Blog
    • Forum - översikt
      • .Net
        • asp.net generellt
        • c#
        • vb.net
        • f#
        • silverlight
        • microsoft surface
        • visual studio .net
      • databaser
        • sql-server
        • databaser
        • access
        • mysql
      • mjukvara klient
        • datorer och komponenter
        • nätverk, lan/wan
        • operativsystem
        • programvaror
        • säkerhet, inställningar
        • windows server
        • allmänt
        • crystal reports
        • exchange/outlook
        • microsoft office
      • mjukvara server
        • active directory
        • biztalk
        • exchange
        • linux
        • sharepoint
        • webbservers
        • sql server
      • appar (win/mobil)
      • programspråk
        • c++
        • delphi
        • java
        • quick basic
        • visual basic
      • scripting
        • asp 3.0
        • flash actionscript
        • html css
        • javascript
        • php
        • regular expresssion
        • xml
      • spel och grafik
        • DirectX
        • Spel och grafik
      • ledning
        • Arkitektur
        • Systemutveckling
        • krav och test
        • projektledning
        • ledningsfrågor
      • vb-sektioner
        • activeX
        • windows api
        • elektronik
        • internet
        • komponenter
        • nätverk
        • operativsystem
      • övriga forum
        • arbete karriär
        • erbjuda uppdrag och tjänster
        • juridiska frågor
        • köp och sälj
        • matematik och fysik
        • intern information
        • skrivklåda
        • webb-operatörer
    • Posta inlägg i forumet
    • Chatta med andra
  • Konto
    • Medlemssida
    • Byta lösenord
    • Bli bonsumedlem
    • iMail
  • Material
    • Tips & tricks
    • Artiklar
    • Programarkiv
  • JOBB
  • Student
    • Studentlicenser
  • KONTAKT
    • Om pellesoft
    • Grundare
    • Kontakta oss
    • Annonsering
    • Partners
    • Felanmälan
  • Logga in

Hem / Forum översikt / inlägg

Posta nytt inlägg

Ett problem med VS.NET (Akut)

Postades av 2005-02-15 11:28:15 - Tyronne Engström, i forum visual studio.NET IDE, Tråden har 14 Kommentarer och lästs av 643 personer

Hej!

Jag har en asp:net applikation som jag kallar för webClient. Det konstiga är att WebClient.dll i bin mappen har försvunnit. OCh även om jag bygger om projketet så skapas den inte på nytt. Jag försökte ta en gammal dll och lägga in i mappen i tron att den skulle uppdatera DLLén men icke. Så alla förändringar jag gör på min sida slår nu inte igenom tack vare DLL.

Hur gör jag nu????

Faann jag sitter med en deadline också nu detta.

/Tyronne

Svara

Sv: Ett problem med VS.NET (Akut)

Postades av 2005-02-15 11:37:02 - Roger Alsing

inte för att det hjälper dig nu.
men det är därför man inte ska installera massa konstigheter eller lajja med inställningar i varken utv datorn eller utv servern.. då slipper man sånna problem..

Svara

Sv:Ett problem med VS.NET (Akut)

Postades av 2005-02-15 11:45:04 - Tyronne Engström

Det är sant, men jag har inte latjat med inställningar mm. allt jag har gjort är att skriva och kör programmet. dvs F5 och Shift,ctrl B dvs Build

/Tyronne

Svara

Postades av 2005-02-15 13:08:02 - Johan Svensson

Hej,

Det kan vara en miljon olika orsaker till detta. Jag skulle nog börja med att kolla om filne skapas någon annanstans på datorn, dvs söka efter den. Det kan ju vara så enkelt att du bara råkat ändra sökväg för filen av misstag.

Annars så vore det ju bra om du beskrev lite närmare vad som händer. Får du något felmeddelande? Händer något överhuvudtaget när du försöker kompilera? Vad?

// Johan

Svara

Postades av 2005-02-15 13:26:17 - Tyronne Engström

Jag har sök filen och hittade bara en koipa av den i _vti_cnf mappen och där var den på 1 kb.

Jag vet inte riktigt vad som hände! Jag skrev en betalfunktion på en sida och sedan skulle jag testa den. Då fick jag fel på rad 1 i global .asax. Skit tänkte jag vad är det nu. Då testa jag att rebuild solution. jag fick i gång den igen och gjorde några andringar på ett par knappar. När jag sedan testade sidorna lokalt så upptäkte jag att ändringarna inte gick igenom... Då beslöt jag mig för att flytta över sidan till webhotellet och det var då jag upptäckte att min WinClient.DLL inte fanns. Men WinClient.pdb fanns kvar. Jag provade flera gånger att bygga om projektet för att se om filen skapades på nytt, men det gjorde den inte.

Sagt och gjort så kopierade jag över den gamla dll som fanns på webhotellet i tron att då kanske den bygger om den. Men även när jag byggde om projektet så ändrades inte DLL:en.

Så där står jag nu. Projektet funger så att inga nya förändringar fungerar och någon ny DLL skapas inte

/Tyronne

Svara

Postades av 2005-02-15 14:18:52 - Johan Svensson

Nu fortsätter jag att gissa i mörkret...kanske är jag på helt fel spår...

1. Börja med att ta kopia på hela projektet och lägg i en annan mapp så att du kan återställa om mina tips är helt katastrofala

2. Ta bort eventuella tempfiler såsom pdb osv

3. Kontrollera konfigureringen så att den verkligen är inställd att byga filer och att sökvägen är korrekt

4. Kompilera!

Om det inte funkar så testa att gå ännu ett steg längre genom att (5) ominstallera vs.net och sedan (6) utgå från ett nytt tomt projekt och kopiera in din kod från fil till fil. Dvs kopiera inte själva filen utan skapa ett nytt idnentisk projekt med samma filnamn och kopiera innehållet i respektive fil. (Kopiera enbart källkod till att börja med, låt eventuella inställningsfiler vänta till sist, eftersom du kanske annars flyttar med felet också.)

Lycka till!

// Johan

Svara

Postades av 2005-02-15 15:33:24 - Tyronne Engström

Jag tog bort temfilerna (pdb) och de återskapades för alla klass biblioteken men inte för själva huvudprojektet. Så min slutsats just nu är att huvudprojektet kompileras inte om. Jag har kollat run på olika inställningar men jag hittar inget som verkar mysko. Till saken hör att jag är newbie på VS.NET utvecklingsmiljö.

/Tyronne

Svara

Postades av 2005-02-15 16:08:26 - Tyronne Engström

Ok... nu har jag gjort följande

1. Jag skapade ett nyy projekt och stoppade in alla filer mm utm projektfieln. Nu kompielerar den en Winclient.DLL.

men nu får jag det felet jag hade ifrån börja

<code>
Server Error in '/WebClient' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: Could not load type 'WebClient.Global'.

Source Error:

Line 1: <%@ Application Codebehind="Global.asax.cs" Inherits="WebClient.Global" %>

Source File: c:\inetpub\wwwroot\WebClient\global.asax Line: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.573; ASP.NET Version:1.1.4322.573
</code>

jag har inte rört global.asx på länge så jag tolkar det som att nogot anna stör projektet och man kan titta på codebehindfilen, så jag förstår inte felet

/tyronne

Svara

Postades av 2005-02-15 16:48:54 - Anders Larsson

Kolla så att namespacet heter WebClient i codebehinden för Global.asax.

Svara

Postades av 2005-02-16 08:01:08 - Tyronne Engström

Jag fick i gång det igen... Jag körde rebuild och då helt plödsligt så gick det igång.

Tack för hjälpen

/tyronne

Svara

Postades av 2005-02-16 10:46:55 - Johan Svensson

Hej,

Det känns som om problemet har berott på att någon fil blivit ändrad av misstag eller att man inte riktigt anat följderna av en viss ändring. Mitt uppföljningsförslag är därför att ta den kopia på filerna som du har sparat undan (för du följde väl mitt råd?) och så kör du en WinDiff mot de nya filerna. På så sätt kan du lokalisera var problemet låg så att du kan undvika att det händer igen.

// Johan

Svara

Postades av 2005-02-16 11:37:19 - Tyronne Engström

Jepp jag följde ditt råd...

Windiff ? är det ett program...

/Tyronne

Svara

Postades av 2005-02-16 14:02:43 - Johan Svensson

WinnDiff är ett program som fölljde med Visual Studio 6 och som är till för att jämföra filer. Det finns många liknande program på marknaden, använd google eller download.com för at hitta ett lämpligt verktyg.

// Johan

Svara

Postades av 2005-02-16 14:12:41 - Tyronne Engström

OK!

Skall kolla

/Tyronne

Svara

Postades av 2005-02-17 22:30:52 - Joakim Åhl

vad jag såg så går ju codebehind till global.asax.cs skall den inte gå till WebClient.aspz.cs ?? det är väll där att c# kod ligger eller?

Svara

Nyligen

• 09:09 Vill du köpa medicinska tester?
  • 12:47 Vem beviljar assistansen – kommune
  • 14:17 Någon med erfarenhet av hemstädnin
  • 14:14 Bör man använda sig av en båtförme
  • 14:12 Finns det någon intressant hundblo
  • 14:25 Tips på verktyg för att skapa QR-k
  • 14:23 Tips på verktyg för att skapa QR-k
  • 20:52 Fungerer innskuddsbonuser egentlig

Sidor

• Hem
  • Bli bonusmedlem
  • Läs artiklar
  • Chatta med andra
  • Sök och erbjud jobb
  • Kontakta oss
  • Studentlicenser
  • Skriv en artikel

Statistik

Antal besökare:
Antal medlemmar:
Antal inlägg:
Online:
På chatten:
4 569 164
27 952
271 704
1 381
0

Kontakta oss

Frågor runt konsultation, rådgivning, uppdrag, rekrytering, annonsering och övriga ärenden. Ring: 0730-88 22 24 | pelle@pellesoft.se

© 1986-2013 PelleSoft AB. Last Build 4.1.7169.18070 (2019-08-18 10:02:21) 4.0.30319.42000
  • Om
  • Kontakta
  • Regler
  • Cookies