Det här är inte ett rent kodproblem utan mer tillvägagångssätt. Hur kan man få ett program att starta automatiskt där autostarten försvinner om man avinstallerar programmet? Har inte använt CF & VS 2008 men i VS 2005 fungerar det automatiskt. Det låter bra, men helst vill jag kunna plocka bort genvägar/registernycklar som inte har blivit installerade från början. Dvs i programmet väljer man att programmet ska autostartas och då skapas genvägen/registernyckeln. Vid avinstallationen så ska dom tas bort om dom finns.CF: Autostart
Att få autostart är väl enkelt, antingen så lägger man en genväg i Startup i startmenyn eller så antar jag att det finns en plats i registret som i vanliga Windows.
Frågan är då, hur får jag bort genvägen/registernyckeln när man väljer att avinstallera programmet?
Jag vill inte vara beroende av att användaren måste starta programmet och välja att ta bort autostarten där.
Jag använder VS2008, .NET CF 3.5 och installantionen är ett setup-projekt (eller vad det heter) i VS2008.
/ThomasSv: CF: Autostart
De genvägar jag lagt till i installationsprojektet försvinner vid avinstallation.
På registernycklar finns det en egenskap "Deleteatuninstall"Sv:CF: Autostart
Är det möjligt?
/Thomas