Jag har fått problem med att ladda upp till mitt webbhotel från VS 2008. När jag försöker ansluta får jag meddelandet "The ~/ directory does not exist.". Hej, vid hantering av filer kan du aldrig använda relativa sökvägar, då måste du ha d:\... osv Hej Pelle! testa d:\files\test\dokument.txt eller vad det är, får du samma fel då med? I så fall, visa gärna lite kod så vi får se hur det ser ut. Kanske lättare att hjälpa till då. Nja, det finns ju ingen kod. Jag förklarade kanske lite tokigt som vanligt. FTP - har du rättigheter då? Testa med ett vanligt ftpprogram och se om du kan placera filer på servern.Kan inte ladda upp
Det fungerar om jag använder till exempel coreFTP, jag tycker dock att det är smidigt att ladda från VS. Jag har provat både passive och active mode, portar är öppna. Nån som har råkat ut för detta?Sv: Kan inte ladda upp
Sv:Kan inte ladda upp
Jag har testat "\mapp" förut och testade igen, men det funkar inte. Jag får sammafel.Sv: Kan inte ladda upp
Sv:Kan inte ladda upp
det är när jag använder Copy Site som det går fel. Jag är 110% på att jag fyllt i rätt uppgifter till ftp:n, det funkar ju med andra ftp-program. Jag hittade en sida på nätet som förklarade att man skulle radera en tempfil, detta har jag försökt utan att det hjälper. Sidan är http://www.daniweb.com/forums/thread130777.html
Jag har raderat innehåller i "VWDWebCache" men av vad jag förstår på den sidan ovan ska det bli en ny fil när man startar om VS. Det blir det inte i mitt fall, nu är mappen tom. Jag har även försökt att starta om datorn.Sv: Kan inte ladda upp