Någon som känner till någon vettig gratis .NET-profiler? har inte testat, men hittade en sån här http://www.eqatec.com/tools/profiler. Kan ju vara värt att testa ifall du inte testat redan. Perfekt! Den var hyfsad, men lite för "grund", man ser bara funktionsanrop och hur lång tid de tar, ingen möjlighet att se koden eller andra grejer som man kunde i JetBrains dotTrace. Har du kollat Red-Gates Ants profiler? Har inte koll på priset eller vad det har för funktioner e t c... Kollat på, $395 för billigaste. Dock inte kollat evaluation än. Å andra sidan, då kommer vi upp i 4000-kronors rangen och det är inget man bara slänger ut just nu för något som ev. kommer användas. Jag kör med devpartner både för c++ & .net och det fungerar väldigt bra och det går snabbt att hitta flaskhalsar. Enda nackdelen är att man inte kan exkludera idle-tid. <b>>Enda nackdelen är att man inte kan exkludera idle-tid.</b> Profiler?? Ja, problemet är ju att man inte vet vad som är rätt förrän man faktiskt kör programmet... :-)Profiler .NET?
Alt. en hyfsat billig (<100$), som är bra?
Det jag tänker på är enbart tid.
(Och vi har inte Team system)Sv: Profiler .NET?
Sv:Profiler .NET?
Den ska vi kolla på. Jag har i princip bara hittat två stycken innan, och bara hunnit testa ena. Det var visserligen bra, men 425$ eller va fan den kostade känns lite väl att ta i om man använder den 2-3 gånger om året... =)Sv: Profiler .NET?
Fast hittar jag inget annat så täcker det nog mina behov... =)Sv:Profiler .NET?
Sv: Profiler .NET?
Det är just Red Gate och dotTrace som är de vanligaste.Sv: Profiler .NET?
När jag installerade den för flera år sedan var deras "Community Edition" freeware men nu är den visst tidsbegränsad.Sv:Profiler .NET?
Det problemet har iofs alla profilers jag har provat hittills... (i en grafisk applikation får man vara bra snabb för att det inte ska ta över helt ;-) )Sv: Profiler .NET?
Ähhhh... bygg rätt från början vettja.
Så spar du mest tid och pengar... ;-)
(OBS!! Skämt)Sv:Profiler .NET?
Sv: Profiler .NET?
kanske debugg diag och performace monitor kan hjälpa dig på traven ?
http://www.microsoft.com/downloadS/details.aspx?FamilyID=28bd5941-c458-46f1-b24d-f60151d875a3&displaylang=en
perfmon hittar du i windows :)