Hur ser man vilken .Net version ett visual studio 2008 projekt är byggt mot? Du ser det i projektets egenskaper. Project > Projektnamn Properties. Välj där fliken Application så har du inställningen Target Framework. Hej. Du kan tex använda Reflector och kolla referenserna och se om System.Core finns bland referenserna -> .net 3.5, om inte så hittar du Presentation* / WindowsBase med version 3.0 -> .NET 3.0 i annat fall räcker 2.0. det här borde funka Ok, tackar för det tipset, men det är mer till för den som administrerar våra applikationer, så han ska veta vilka beroenden som måste finnas, så det är inte till för programmeraren. Såklart kan han få det från utvecklarna, men ändå, ibland kanske inte den/dom finns tillgängliga just när den informationen behövs. Om ni själva styr över applikationerna så kan nu ju hantera det själva genom versionsnummret. Alla 2.0 versioner börjar på 2.0.* och alla 3.0 börjar på 3.0.* och alla 3.5 börjar på 3.5.*.Version av .NET i Visual studio 2008?
Jag letade efter en manifest fil som jag hoppades skulle lista vilka dll:er och vilka versioner av dem som gäller men hittar bara manifest filer utan någon speciell information.Sv: Version av .NET i Visual studio 2008?
/JohanSv:Version av .NET i Visual studio 2008?
Jag tror jag ställde frågan lite tokigt. Det jag ville ha reda på var om man inte har själva projektet, utan bara filerna i en installationsmiljö. Kan man kolla någonstan i någon manifestfil, dll, exe eller så? Jag hittar ingen speciell information.Sv: Version av .NET i Visual studio 2008?
Sv:Version av .NET i Visual studio 2008?
Assembly a = Reflection.Assembly.ReflectionOnlyLoadFrom(@"C:\dindll.dll");
string s = a.ImageRuntimeVersion;Sv: Version av .NET i Visual studio 2008?
Sv:Version av .NET i Visual studio 2008?
Inte hundraprocentigt då ni kan glömma att ändra versionsnummret när ni skapar en dll, men ett enkelt hjälpmedel för er admin om det fungerar som det skall.
- M