Hej Varför behöver du veta var exefilen finns? Helt enkelt nyfiken. ClickOnce
Jag har byggt ett program i C# i VS 2010 Beta 2 (Windows 7). och vill kunna distribuera programmet via Internet och testade därför "ClicOnce" - sättet. Allt verkar fungera bra, bara en sak jag undrar - vart är min exe fil ?
Man kan välja om man vill kunna köra programmet offline (laddas ner till användarens hårddisk - antar jag) eller bara kunna köra online (programmet laddas bara i minnet). I det första alternativet skapas en ikon (genväg ?) till programmet och allt startar snyggt och prydligt. Programmet finns även med i "Lägg till / ta bort program" i Windows så allt verkar installerat på hårddisken. Men det enda jag hittar är genvägar till konstiga filer och ställen - ingen exe fil.
Någon som vet vart mitt program kan tänkas ligga eller används någan annan typ av fil istället för exe ? Ikonen på start menyn som skapats pekar till -
C:\Users\Bjorn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\xxx
men där finns bara genvägen på 1KB som fil, inget annat.
Tacksam för svar
BjörnSv: ClickOnce
Den hamnar på ett unikt ställe varje gång så det är inget du kan använda dig av iallafall.Sv:ClickOnce
Och sen vill jag vara helt säker på att jag har gjort rätt - att programmet verkligen laddats ner till PC:n och inte bara till minnet.