Hej, Jag kör vs 2008 på win 7 64-bit, har inte haft några problem alls. Det som menas är väl om du kör ditt färdiga program i 64-bitars och använder bibliotek och liknande som inte stödjer 64-bit. Okej, låter ju super! Jag kan tipsa dig om den här bloggposten som tar upp lite nackdelar med 64-bit: Tack för svaren! Det har givit mig en del att fundera på samt svar på det jag undrade över!Utveckling i 64-bitars miljö
Jag funderar på att köpa en ny laptop och den som fallit mig i smaken är en Sony Vaio. Den levereras med Windows 7 64-bit Home Premium.
Jag har läst en del på nätet och vad jag förstår så finns VS 2008 och 2010 bara i 32-bit versioner men att det ska gå att installera dem och utveckla i 64-bit miljö. Däremot har jag även läst att det kan finnas begränsningar i vilka inbyggda bibliotek man kan använda eftersom att alla inte är anpassade till 64-bit miljön osv.
Det jag funderar över är om ni har någon erfarenhet av att utveckla på en maskin som kör 64-bit OS? Vad kan man stöta på för problem osv?
Jag ska använda datorn hemma till lite hobbyprojekt osv.Sv: Utveckling i 64-bitars miljö
Sv:Utveckling i 64-bitars miljö
Något annat generellt man behöver tänkta på när man utvecklar i 64-bitars miljö?Sv: Utveckling i 64-bitars miljö
http://blogs.msdn.com/ricom/archive/2009/06/10/visual-studio-why-is-there-no-64-bit-version.aspx
Den här formuleringen säger ganska mycket:
- "... you start in a hole and you have to dig yourself out of that hole by using the extra memory above 4G to your advantage... "
(vilket förutsätter att du har 4GB+ .. vilket du sällan får i en ny virtuell server t.ex)
Jag menar inte att du ska undvika 64-bit, bara att man bör se upp med det och förstå skillnaden. Sv:Utveckling i 64-bitars miljö