Hej, Hmm... Problem #1 drabbar inte bara javascript utan även css filer. Genom att använda Fiddler kan jag se att filerna läses av browsern men att de är tomma. Headers finns (med korrekt content-type och content-length) men själva innehållet saknas.Stora problem med debug i Visual Studio 2005
Jag håller sakta på att förlora förståndet pga intermittenta fel som uppstår vid debug av en web applikation i VS 2005/Cassini. Det rör sig om i huvudsak två fel:
1) Browsern (IE8) klagar allt som ofta – men långt ifrån alltid - på att en javascript funktion inte finns tillgänglig och det tycks som att js-filen inte har laddats. Laddar man om sidan så går det dock bra (ibland kan man behöva göra det ett par gånger).
2) När applikationen skall anropa en underliggande web-tjänst går det också fel tämligen ofta. Antingen får man ett IO-exception pga ”Unable to read data from the transport connection: The connection was closed” eller så är resultatet korrupt. Det är en Xml-sträng som förväntas men denna är ibland tom och ibland ofullständig. Även här kan man köra och då går det för det mesta bra.
När applikationen körs på en riktig server i IIS (jag kör XP) går det som tåget. Misstänker att något är galet med min miljö men kan inte komma på vad. Någon som har något tips eller rent av vet vad det är frågan om?
Mvh, AndersSv: Stora problem med debug i Visual Studio 2005