Hej jag har letat efter exempel att studera när det gäller paging och datalist.ASP.NET 4.0 +Paging + Datalist + SQL EXPRESS DATABAS får inte ihop det.
Jag har hittat många men inte några som fungerar för mig, jag får inte ihop det. När jag lägger in i Protected Sub Page_Load så hittar den inte DataList1...
Snälla är det någon som kan hjälpa mig.
Vänligen
Bo
-------- webform6.aspx-----------------------------------------------
<%@ Page Language="vb" Title="Home Page" MasterPageFile="~/Site.Master" AutoEventWireup="false" CodeBehind="WebForm6.aspx.vb" Inherits="MyWebbapplication3.WebForm6" %>
<asp:Content ID="HeaderContent" runat="server" ContentPlaceHolderID="HeadContent">
</asp:Content>
<asp:Content ID="BodyContent" runat="server" ContentPlaceHolderID="MainContent">
<asp:sqldatasource id="SqlDataSource1" runat="server"
selectcommand="SELECT guestbookID, Namn, Kommun, Beskrivning FROM tblguestbook ORDER BY guestbookID"
connectionstring="<%$ ConnectionStrings:Bo_ConnectionString %>">
</asp:sqldatasource>
<asp:datalist id="DataList1" runat="server" datakeyfield="GuestbookID" datasourceid="SqlDataSource1"
repeatcolumns="1">
<ItemTemplate>
<table><tr><td>
<asp:ImageButton id=ImageButton1 runat="server" ImageUrl='<%# Eval("Namn", "ProductImages\thumb_{0}") %>' AlternateText='<%# Eval("Beskrivning") %>'
PostBackUrl='<%# Eval("GuestbookID", "ShopItem.aspx?GuestbookID={0}") %>'></asp:ImageButton></TD></TR><tr><td>
<asp:Label Text='<%# Eval("Namn") %>' runat="server" id="NameLabel" style="font-weight:bold"/><br /></td></tr><tr><td>
<asp:Label Text='<%# Eval("Kommun", "{0:c}") %>' runat="server" id="PriceLabel"/><br /></td></tr></table>
</ItemTemplate>
</asp:datalist>
</asp:Content>
------------webform6.aspx.vb----------------------------------------------------
Public Class WebForm6
Inherits System.Web.UI.Page
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
End Sub
End Class