Jag hittade ett pagingskript i C# som fungerar och som jag har ändrat. Problemet är när jag kör DEBUG på nya "VB-sidor" (Webform) som jag har lagt till efter detta får jag upp - se nedan. aspx-filer som är gjorda innan fungerar. Vet någon vad jag gör för fel. Har provat att skapa nytt projekt och det blir lika dant, är det en bugg?? Hej, Men både CodeBehind och Inherits är rätt. Det blir även så om jag skapar en ny webform, utan att skriva någon kod mer än en rad html-text. Troligen var classnamnet fel på codebehind-filen. Hej jag hade en inloggfil som felade trots att den inte var kopplad till just denna aspx-fil.ASP.NET - VS 2010 Ultimate C# + VB = SANT!? i samma projekt?
Tack på förhand
Bo
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.
Parser Error Message: Could not load type 'WebApplication3.AddGuestBook2'.
Source Error:
Line 1: <%@ Page Language="vb" MasterPageFile="~/Site.Master" AutoEventWireup="false" CodeBehind="AddGuestBook2.aspx.vb" Inherits="WebApplication3.AddGuestBook2" %>
Line 2:
Line 3: <asp:Content ID="HeaderContent" runat="server" ContentPlaceHolderID="HeadContent">
Source File: /AddGuestBook2.aspx Line: 1 Sv: ASP.NET - VS 2010 Ultimate C# + VB = SANT!? i samma projekt?
Dt här har inte med källkod att göra. Det är referenser som inte hittas. alla aspx-sidor har sin underliggande .vb eller .cs filer. så, ta reda på där det står referenser till filnamn att dessa finns och ligger i rätt katalog.Sv:ASP.NET - VS 2010 Ultimate C# + VB = SANT!? i samma projekt?
Det gör inte så mycket nu för jag har skapat ett nytt projekt igen.
MVH
BoSv: ASP.NET - VS 2010 Ultimate C# + VB = SANT!? i samma projekt?
Sv:ASP.NET - VS 2010 Ultimate C# + VB = SANT!? i samma projekt?
//Bo