Hej! Eftersom att du har problem med både inloggningen och GPO så satsar jag en stor slant på att du har DNS-problem. Har du satt upp en korrekt DNS? Har du pekat din WinXP-klient mot din Win2003-servers DNS?A domain controller could not be found for the specified domain
Sitter och labbar med en Win2k3-domän på jobbet, när jag nu ansluter en Windows XP-klient så går allt bra och jag blir medlem i domänen. Men nu till problemet. När jag ska logga in på domänen så får jag upp detta felmeddelandet med jämna mellanrum.
"A domain controller could not be found for the specified domain" och detta fattar jag då inte eftersom Windows-servern är en domänkontrollant med AD. Någon som har råkat ut för detta och vet hur man löser det?
Har även ett annat problem. Jag har skapat 2 OU:n som vi kan kalla D_Users och D_Computers. Jag använder sen Group Policy Management för att tillämpa policys på både användare och datorer. Men nu till problemet, policyna tillämpas inte på testanvändaren som jag har skapat i D_Users och inte heller på datorn som jag har lagt till i D_Computers. Detta är väldigt irriterande när jag har fått det att fungera förut. Lösning någon?Sv: Windows 2003