Jag har xp med sp1 som följde med på skivan installerad så jag ska ha denna maskin Hej, Men funkar den inte på en win 2003 server då? Jodå det funger på en Windows 2003 server också. Tack för ditt svar men Hej igen, Hej igen, Hej igen, > <b>SUS-server 2.0 </b> Hej!Installations problem av Sus client
till att uppdatera från sus servern men jag har inte denna reg key på någon maskin
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU
Har även kollat på en win 2000 proff maskin med sp4 installerat samma sak där.
Hur kan jag fixa detta den info jag har hittat är att jag ska ändra i registret men då jag inte har denna nyckel hur får man det att funka då.
Har även provat att uppgradera clienten på följande adress
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/recommended/susclient/default.asp
men får följande fel mess
Microsoft Windows Update Auto Update requires Windows 2000 SP2 or windows XP
Jag använder inte active directorySv: Installations problem av Sus client
Reg inställningar för klienterna m.m hittar du på www.susserver.com under FAQs
Den lokala SUS-servern funkar bäst på en Windows 2000 server.
/OveSv: Installations problem av Sus client
Har ändrat i registret nu men då jag klickar påwin uppdate sågår den direkt till
windowsupdate inte till sus servern hur ändrar jag det ? Sv: Installations problem av Sus client
Du ska inte klicka på WinUpdate. Är registernycklarna rätt satta så ska klienten gå till den lokala SUS-servern som registernycklarna pekar på.
<info>
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate]
"WUServer"="http://din sus-server"
"WUStatusServer"="http://din sus-server"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\AU]
"RescheduleWaitTime"=dword:00000010
"NoAutoRebootWithLoggedOnUsers"=dword:00000001
"NoAutoUpdate"=dword:00000000
"AUOptions"=dword:00000003
"ScheduledInstallDay"=dword:00000004
"ScheduledInstallTime"=dword:00000012
"UseWUServer"=dword:00000001
</info>
Viktigt är att "Task Scheduler" och "Remote Registry Service" tjänsterna är aktiverade.
"AUOptions"=dword:00000003 = Automatically downloads updates and notify Admin-priv user of pending installation
"ScheduledInstallTime"=dword:00000012 = Midday on the schedule install day
Alla förklaringar till registernycklarna finns i FAQ på www.susserver.com
Hur kan jag kolla om detta verkligen funkar ?Sv: Installations problem av Sus client
För att det inte ska bli något missförstånd ang problemet med sus-klienten så är min beskrivning för installation av SUS-server 2.0 på en Windows 2002/2003 server som uppträder som en lokal WindowsUpdate server i ett nätverk. På SUS-servern syncroniserar man uppdateringar från Microsoft t. ex i gång i veckan manuellt eller med Schedule. Sen väljer man vilka uppdateringar som ska skjutas ut till klientern i nätverket. För att kolla om det fungerar, välj några uppdateringar/hotfixar som inte finns på klienten, markera dom i SUS-servern och uppdatrera den, kolla på klienten om det har skett någon uppdatering. Titta i lägg till ta bort program. Har du admin rättigheter på klienten så kommer det upp ett popup fönster som meddelar att det finns uppdateringar att installera. Det finns en loggfil på klienten som man kan titta om allt gått rätt till.
c:\winnt\windows update.log
För att det inte ska bli något missförstånd ang problemet med sus-klienten så är min beskrivning för installation av SUS-server 2.0 på en Windows 2002/2003 server som uppträder som en lokal WindowsUpdate server i ett nätverk. På SUS-servern syncroniserar man uppdateringar från Microsoft t. ex i gång i veckan manuellt eller med Schedule. Sen väljer man vilka uppdateringar som ska skjutas ut till klientern i nätverket. För att kolla om det fungerar, välj några uppdateringar/hotfixar som inte finns på klienten, markera dom i SUS-servern och uppdatrera den, kolla på klienten om det har skett någon uppdatering. Titta i lägg till ta bort program. Har du admin rättigheter på klienten så kommer det upp ett popup fönster som meddelar att det finns uppdateringar att installera. Det finns en loggfil på klienten som man kan titta om allt gått rätt till.
För att det inte ska bli något missförstånd ang problemet med sus-klienten så är min beskrivning för installation av SUS-server 2.0 på en Windows 2002/2003 server som uppträder som en lokal WindowsUpdate server i ett nätverk. Inte en enskild dator som ska uppdatera genom WindwsUpdate. På SUS-servern syncroniserar man uppdateringar från Microsoft t. ex i gång i veckan manuellt eller med Schedule. Sen väljer man vilka uppdateringar som ska skjutas ut till klientern i nätverket. För att kolla om det fungerar, välj några uppdateringar/hotfixar som inte finns på klienten, markera dom i SUS-servern och uppdatrera den, kolla på klienten om det har skett någon uppdatering. Titta i lägg till ta bort program. Har du admin rättigheter på klienten så kommer det upp ett popup fönster som meddelar att det finns uppdateringar att installera. Det finns en loggfil på klienten som man kan titta om allt gått rätt till.
Är det en felskrivning, eller har du kommit över någon intern variant av nästa version av SUS?
<URL:http://www.microsoft.com/windowsserversystem/sus/default.mspx>
Jag hittar bara SUS 1.0 SP1.Sv: Installations problem av Sus client
Igen det verkar funka nu tror jag men hur ställer jag in så att det kommer upp
ett meddelande på en gång utan att behöva starta om datorn först ?