Tjenare. Nya pellesoft kommer köras på en win2k3 server och anledningen till detta är väldigt enkelt. Den nya IIS 6 ligger närmare kärnan och skall vad jag hört vara väldigt mycket snabbare. Sen finns det säkert 5000 andra saker också, men för er på pellesoft är det en betydande anledning till uppgraderingen. Vilken version av Win2000 kör du idag? Win2000 Professional eller Win2000 Server? Nu kör jag med win200 pro. > <b>Vad tror ni om det? Är det någolunda anpassat som arbetsstation, om man jämför med 2000 pro?</b>Win2k3 eller Win2k?
Imorrn får jag nya datordelar och jag vet inte riktigt om jag ska prova på win2003.
Jag skulle gärna vilja veta vad det är som är bättre/sämre med win2003 än win2000 (som jag kör nu).
Kan säga att jag vet väldigt lite om win2003. Har inte ens sett det :DSv: Win2k3 eller Win2k?
Sv: Win2k3 eller Win2k?
Efterföljaren till Win2000 Professional är WinXP Professional.
Efterföljaren till Win2000 Server är Win2003 Server.
Om det är ett serversystem du håller på att bygga så är egentligen den enda anledningen att stanna kvar vid Win2000 Server, förutom priset), att man har applikationer som inte är certifierade/testade för Win2003 Server.
Om du kör Win2000 Professioanl så är inte Win2003 Server något för dig utan du bör då titta på WinXP Professional.Sv: Win2k3 eller Win2k?
Tanken var att jag skulle köra win2003 som arbetsdator.
Jag har några kompisar som kör det bara för att det är stabilare och snabbare än något annat Windows-operativ.
Vad tror ni om det? Är det någolunda anpassat som arbetsstation, om man jämför med 2000 pro?Sv: Win2k3 eller Win2k?
Som jag skrev tidigare, det är överhuvudtaget inte alls anpassat att köras som arbetsstation. Win2003 Server är just ett serveroperativ. Det är byggt för att ta emot tusentals förfråganingar utifrån, inte för att man ska sitta och jobba på dess skrivbord.
Är det en arbetsstation du är ute efter så är, inom WIndowsfamiljen, WinXP Professional rätt val. Lika stabilt och flera gånger snabbare på skrivbordshantering än Win2003 Server.