Någon som vet vad det kan bero på att jag inte kan köra aspx sidor på Win 2003 Server? Har du testat att installera om SDKn? verkar som något mysko har hänt med din server, för du har allowed på ASP .Ner versionen i din IIS antar jag? Japp jag har allowed på ASP.Net versionen i min IIS. .Net testa att installera det igen. Kan ha hänt något med din server, ev kanske du lagt till något lustigt program som ställt till det för dig. glöm inte: öppna cmd.exe, ta dig fram till .net framwork v1.1.xxxx och skriv: aspnet_regiis.exe -iWindows 2003 + aspx problem
Allting fungerade jättebra i 2 dagar. Helt plötsligt så får jag Service Unavailable.
Om jag startar om IIS'en så får jag upp DNS error sidan och sedan efter ett par försök Service Unavailable.
Jag kan surfa till asp sidor i samma directory men ej till aspx sidor.
Default AppPool status får "Unspecified error"
Följande felmeddelande skapas i Event Viewer:
The description for Event ID ( 0 ) in Source ( .NET Runtime ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: .NET Runtime version 1.1.4322.573- Setup Error: Failed to load resources from resource file
Please check your Setup.Sv: Windows 2003 + aspx problem
Mvh JohanSv: Windows 2003 + aspx problem
Vad menar du med SDKn?
Jag har installerat om IIS och provat att ta bort alla roller och installerat om dom.Sv: Windows 2003 + aspx problem
Mvh JohanSv: Windows 2003 + aspx problem