Om man tar en helt ny version av en webbserver, installerar den och sedan surfar till den med en ip-adress så får man följande svar: Hej allesammans. Detta var scenariot:Ny windows 2003 Web Server
mscorlib
The device is not ready.
Sidan är en aspx som försökes nå kompilerad med 1.1. Klassisk asp och html går bra. Någon som har en blekaste aning?Sv: Ny windows 2003 Web Server
Som sagt fick jag felmeddelandet ovan och det var rätt kryptiskt. Efter en ominstallation (tack ballou) så fick jag ett annat meddelande:
mscorlib
Could not find a part of the path "d:\...\extended.xml".
Med detta förstod jag då vad som var fel. Det är alltså xml-motorn som genererar detta fel och i mitt fall så var sökvägen felaktig och medförde att jag förstod problemet. Jag hade alltså angett i web.config en felaktig sökväg till min xml-fil och istället för att ge mig ett bra felmeddelande så kom endast detta upp.
Detta kan alltså vara bra att veta då det var otroligt dåligt med information om detta på nätet - men finns säkert ett scenario någonstans. Men bra att veta om någon annan av er eller kunder skulle drabbas.
Tack för hjälpen Ballou för ominstallationen - mitt fel, ni har en upp på mig nu.