Var ändrar jag detta har försökt med olika kombinationer nu men den säger att lösenordet inte uppfyller kraven på win 2003 standard ? Om din server inte är med i någon domän så är det i administrationsverktyget "Local Security Policy", under fliken "Account Policies" och "Password Policy" finns ett val som säger om du kräver eller inte komplexa lösenord! Hej! Då har du ju tre olika ställen att kolla på: Glöm inte heller att det inte bara är komplexitet som är nyckeln här utan även längd på lösenordet samt att lösenordet inte får påminna om ett visst antal tidigare lösenord, det här kan du också sätta i parametrarna i tidigare nämnt regelverk! Hej! Jag antar att om du sätter ett lösenord som t.ex. @3sda0!2afe (tillräckligt komplext) så fungerar det, för att ta minska dessa krav (rekommenderas inte) i en domän så öppnar du verktyget "Active Directory Users and Computers", högerklickar på domänen och väljer "Properties".Lösenords hantering
Sv: Lösenords hantering
Jag har aktiverat komplexa lösen och av aktiverat det men får följande fel mess
Windows cannot set the password for because
The password does not meet the password policy requirements.
Check the minimum password length password
complexity and password history requirements
Så frågan är hur kan jag fixa detta?
har provat att lägga upp olika användare med samma resultat jag har provat med långa lösenord men utan resultat servern är en domän kontrolant.Sv: Lösenords hantering
Local
Domain
Enterprise
/mickeSv: Lösenords hantering
Var hittar jag detta
inte får påminna om ett visst antal tidigare lösenord
Samt jag har nu provat allt men jag får samma fel meddelande hur kan jag åtgärda detta?
vad måste jag eventuelt starta om ?Sv: Lösenords hantering
Den sista fliken du har bör vara Group Policy och där finns en lista på vilka policies/regelverk som just nu gäller för din domän, normalt finns bara en och den heter "Default Domain Policy", markera den och välj knappen "Edit". Då öppnas ett nytt fönster som heter "Group Policy Object Editor". Sedan ska du traversa följande hierarki:
"Computer Configuration" | "Windows Settings" | "Security Settings" | "Account Policies" | "Password Policy" och där finns 6 alternativ som du kan konfigurera för hur du vill att lösenordshanteringen ska fungera!
Observera att dessa förändringar inte slår igenom direkt på domänen utan du behöver vanligtvis vänta ett tag för att se förändringarna (har jag för mig), det finns ett kommando som du kan ange för att synkronisera/replikera ut förändringar, i Windows Server 2003 (och XP) så är det "gpupdate" från en kommandotolk! På Windows 2000 så är kommandot "secedit /refreshpolicy"...
Mvh