Jag använder mig utav WS FTP SERVER jag har konfigurerat den så att den hämtar posterna ifrån en databas. (access) Men har dock ett problem och det är att jag inte kan logga in med min klient i PASSIVE mode. Vad är detta och hur kan jag få den att logga in på det vanliga sättet? Vet inte hur det är med just denna server, kanske finns någon inställning... Har du någon brandvägg framför servern? Är denna felaktigt konfigurerad kan du få denna typen av problem, jag har själv varit med om detta. Jag det var det jag räknat med men tror ni att det ligger i brandväggen eller i programvaran? Jag har finkammat programvaran då jag inte hittar PASSIVE Mode. Någon som vet om inställningen ligger i programvaran eller i brandväggen? Som jag skrev så har jag varit med om detta i samband med en felaktigt konfigurerad brandvägg så det är ju en möjlighet. Vad använder du för brandvägg? Brandväggstypen vet jag inte men vilka portar skall vara öppna för att det skall fungera eller är det även andra inställningar? Eftersom passiv FTP inte använder någon fast port måste brandväggen kunna tolka FTP-protokollet för att tillåta den port som används för den aktuella sessionen. Nja, det är upp till servern att välja portar för passive ftp, och en bra ftp-server kan du välja vilka på :) Så; han måste antingen skaffa en ny brandvägg eller jaga inställningar för passive ftp :)Problem med WS FTP SERVER
Det är serverprogramvaran som det är fel på helt enkel, men vart?
Tack för svar!Sv: Problem med WS FTP SERVER
/JohanSv: Problem med WS FTP SERVER
/ ChristianSv: Problem med WS FTP SERVER / PASSIVE MODE
MvhSv: Problem med WS FTP SERVER / PASSIVE MODE
/JohanSv: Problem med WS FTP SERVER / PASSIVE MODE
Sv: Problem med WS FTP SERVER / PASSIVE MODE
/JohanSv: Problem med WS FTP SERVER / PASSIVE MODE