Läste i senaste nummret av Nätverk och Kommunikation om att nyinstalerad och opatchad 2000 server kan hackas på 10 sec, det är väll ett fint bevis på att windows 2000 är en "säker" server. > <b>nyinstalerad och opatchad 2000 server kan hackas på 10 sec</b> Får man fråga hur du vet att de aldrig blivit crackade? Eller menar du att du aldrig har märkt att något har hänt? :) > <b>hur du vet att de aldrig blivit crackade?</b>Lätt och hacka???
Sv: Lätt och hacka???
Hackas är fel ordval. Det finns knappast någon människa som lyckas hitta en server 10 sec efter att den är installerad och isåfall få tid att <b>cracka</b> den. Rätt skrivning borde vara att en nyinstallerad Windows 2000 Server kommer inom 10 sec att bli virusdrabbad. Men som Henkoz: skriver, denmöjligheten finns för alla opatchade OS.
För saken skull så kan jag säga att mina två servrar, först Win2000 och numera Win2003 har stått online i snart fyra år med fasta publika IP-nummer och utan brandväggar och har aldrig blivit crackade.Sv: Lätt och hacka???
Sv: Lätt och hacka???
Jag menar att jag aldrig har märkt att jag skulle ha blivit crackad. Och jag är helt säker på att det är så också. Jag har jobbat med serverdrift de senaste 5 åren och skulle ha märkt om någon lyckats ta sig in i mina burkar.