Hej! Du kanske har en sida som någon går mot som gör nått som inte stängs av? SOm då sätter processen i hårt arbete? Jag hade samma problem när jag satt upp min win2k3 server. Efter mycket svärande och omstarter av IIS tjänsten så fann jag att om man ändrar lite på inställningarna under Application Pools så fungerar det bättre. Hej.IIS dyker
Vi har precis köpt en ny burk för extern webb.
Win2003/IIS 6.0
På denna kör vi en ASP classic applikation. Den går en timma, sen hänger sig IIS (den står bara och laddar, inte äns en fel-sida visar).
Det enda som går att hitta som fel i Loggen är "A process serving application pool 'DefaultAppPool' exceeded time limits during shut down. The process id was '2756'."
Hittar inget klock på MS supporten.
Startar man om IIS så funkar det i ung 60 min igen.
Vad kan vara fel?
Tacksam för alla idéer!!Sv: IIS dyker
mvh JohanSv: IIS dyker
Prova att justera värdena för Recycle Worker processes.Sv:IIS dyker
Jag har precis samma problem efter ett server byte. Vi har flyttat applikationen till en dedikerad server och har mycket bättre prestanda. Men servern dyker ungefär varje halvtimme när vi har många besökare.
Nu försöker jag hitta ostängda databas anslutningar både i den del av sajten som är skrivern i klassisk asp samt ASP.NET. Tycker jag det är konstigt efter som att det fungerade relativt bra på våran gamla server som vi delade med en mängd andra webbar. Är det några andra objekt än databas-anslutningar som man ska kolla efter att de stängs ordentligt?
Ska nämna att vi kör hela applikationen mot några Access databaser så jag vet att det är där som flaskhalsen är. Men är det någon som har några tips om hur man slipper "Requests in Application Queue" döden?
Är väldigt nybörjare på IIS och försöker komma på hur man ska optimera web.config inställningarna bäst. Har även kollat på "DefaultAppPool' värdena som ni nämner men vet inte vilka värden jag ska ange.
Nu är "Recycle Worker Processes (in minutes)" inställd på 5220.
Recycle Worker Process (number of requests) = 35000.
"Idle time out" 20 min.
"Request que limit" 8000.
"Startup time limit" och shut down limit 90 sek.
Skulle verkligen uppskatta alla tips om lösningar på det här problemet.
/Jeppe