Har nyligen uppgraderat till Windows Server 2003 efter att ha kört W2K i nästan 3 år. Har sällan haft problem med denna server, men W2K3 tycks inte passa herrn... Om du har igång Indexeringstjänsten så prova att stänga av den. Har samma problem på en av mina servrar. Kör du med Roaming Profiles och McAfee? Isåfall kan du prova att stänga av Antivirus On Access Scan på C:\Document and Settings\ för att se om det gör någon skillnad.Seeeegt som kola via remote desktop
Uppgraderingen har medfört en hel del mystiska egenskaper hos servern, varav ett är ofantligt irriterande. När jag loggar in på servern via remote desktop (mstsc) så tar det ca 5 (!) minuter innan någonting händer! Inloggningsrutan kommer dock fram så fort man kopplar upp men sen är det segt som kola. Saker börjar poppa fram lite här och där och under sessionen tar det ca 30 sekunder innan servern överhuvudtaget reagerar på musklick och tangenttryckningar. Ibland verkar det dock bli alldeles för mycket för killen så han startar om helt appropå och vill då logga ett systemstopp vid uppstarten. Loggar man in lokalt så beter sig servern normalt. Det är dock inte praktiskt möjligt att sitta i serverskrubben och administrera... Skulle väldigt gärna vilja få detta att fungera.
Är det någon som har haft liknande problem och hittat felet? Det är så otrooooligt irriterande att det ska ta över en timme att göra något så enkelt som att lägga in en ny användare, eller en nästan en hel arbetsdag att köra windows update (argh!)Sv: Seeeegt som kola via remote desktop
Sv:Seeeegt som kola via remote desktop
Den är förövrigt helt nyinstallerad. Från hp smartstart skiva.. sen win2003 std. Inget krux alls egentligen, men den vill bara inte fungera.
Men testa med att köra mstsc.exe /console
Det hjälper inte för mig men kanske hos dig
//TommySv: Seeeegt som kola via remote desktop