Efter att ha installerat SP1 till ASP.NET på Windows 2003 Server som alltså kör IIS, kan jag inte längre via VS.NET ladda projekt via FrontPage Server Extensions 2002. När jag tar "Open Project" och skriver in "http://servernamn/projektnamn/projektnamn.vbproj" får jag felet "Unable to open Web project 'projektnamn'. Not found.". Detta felet hade jag inte innan installation av ASP.NET SP1. Lite långsökt kanske men .. Jag kommer inte så långt så att jag kan få upp solutionexplorern. Jag antar att du menar på klienten? Nej, det har jag inte. Men ASP.NET-kompilatorn fungerar, jag kan köra befintliga ASP.NET-sidor. Allt fungerar helt normalt när man väl har lyckats ladda projektet.Problem efter installation av ASP.NET SP1
Någon som har något tips?
EDIT: Kan tilläga att om man har en Solution (alltså en .sln-fil) liggandes som sparades efter en tidigare kontakt med webservern via FPSE2002, går det fint att ladda projektet via den.Sv: Problem efter installation av ASP.NET SP1
Har du kollat att inte dina projekt settings blivit ändrade?
Kolla att du har Frontpage valt i Web Settings - Web Access Mode som finns i properties på ditt webb projekt i Solutions explorern.
JockeSv: Problem efter installation av ASP.NET SP1
Sv: Problem efter installation av ASP.NET SP1