Problem: Gå in på avancerat för mappen och ta bort att den ärver egenskaper från mappar ovan, då kan du ta bort skrivskyddet. Det har jag provat, jag kan alltså inaktivera skrivskydd men det kommet tillbaka hela tiden. Det känns som det är någon system-säkerhetsvariant (Windows Server 2003). Vad jag än provar så återställs skrivskyddet. Men när du högerklickar på mappen och väljer egenskaper så går du till fliken security. Där väljer du avancerat. Där ställer du in det. Troligen har du den förska checkboxen ikryssad där. Bocka av den, så kan du lugnt ta bort skrivskyddet sen. Jag byggde om projektet och då fungerade allt fast mappen fortfarande står som skrivskyddad! Jag har också haft samma problem. Mappen stod som skrivskyddad och jag provade allt möjligt för att få bort det. Efter ett tag kom jag fram till att mappen inte var skrivskyddad fastän parametern för det var satt. Varför det är så vet jag dock inte. I windows ärvs alla inställningar, och speciellt i Win 2003 är det lite meck med att ändra inställningar. Det är ett skydd. Därför ska man gå in i säkerhet för mappen och ta bort ärvningen. Då kan man sätta andra villkor för den mappen och de underliggande mapparna.Kan ej bli av med skrivskydd för mapp
Mitt problem är att jag kan spara HTML-förändringar men när jag kör build solution (visual studio) så slår INTE förändringarna igenom.
Orsak (tror jag):
Jag har Windows server 2003 som är konfigurerad som bl.a. filserver. Jag har delat ut en mapp (MyWebs) som innehåller mina .NET-webbplatser. Problemet är att om jag kollar mappens egenskaper så är attributet Skrivskydd markerad + grå. Om jag bockar av så får jag en fråga om jag vill tillämpa denna inställning endast för denna mapp eller för denna mapp + underliggande filer och mappar. Vad jag än gör så när jag öppnar egenskaperna nästa gång är allt tillbaka igen (Skrivskydd).
Jag har provat tips med att sätta: UseSystemForSystemFolder i RegEdit samt kört: attrib -r d:\mywebs i cmd men ingenting verkar hjälpa.
Tacksam för all hjälp!Sv: Kan ej bli av med skrivskydd för mapp
Sv:Kan ej bli av med skrivskydd för mapp
Sv: Kan ej bli av med skrivskydd för mapp
Tack för hjälpen i alla fall ;-)Sv: Kan ej bli av med skrivskydd för mapp